۱۰ روز جنگ؛ ۱۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی

گزارشگر:دوشنبه 17 عقرب 1395 - ۱۶ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3بخش‌هایی از کندز درست ۱۲ام میزان امسال برای بار دوم به دست طالبان سقوط کرد. این گروه سال گذشته شش روز پیش از این تاریخ موفق به تصرف کندز شده بودند. طالبان سال پار این شهر را برای سه روز به تصرف گرفتند، اما امسال این مدت به ده روز طول کشید. در نتیجۀ درگیری‌های نیروهای امنیتی با افراد این گروه در این مدت حدود ۱۵۰ غیرنظامی کشته شده و بیش از ۵۰۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.
میرآقا اعتبار، رییس ادارۀ مبارزه با رویدادهای طبیعی و مسؤول کمیته‌های بررسی خسارات جنگِ کندز به سلام‌وطندار می‌گوید، با آن که هنوز آمارهای به دست‌آمده از تلفات جنگ نهایی نیست، اما همین رقم ابتدایی هم نشان‌دهندۀ ابعاد گستردۀ جنگ در این ولایت است.
شماری از خانواده‌های قربانیان جنگ در این ولایت هم نسبت به توجه حکومت شاکی‌ اند و می‌گویند که مقام‌ها به خواست‌های آنان رسیده‌گی نمی‌کنند. اما مسؤولان می‌گویند که برای حل مشکلات جنگ‌زده‌های کندز دست به هر کاری می‌زنند.
درست یک‌سال بعد، بخش‌هایی از شهر کندز برای دومین بار دوازدهم میزان به دست طالبان سقوط کرد و گذشته از کشته و زخمی‌شدن صدها غیرنظامی، بیش از ۲۰ هزار خانواده هم در جریان جنگ به ولایت‌های نسبتاً امن به ویژه کابل آواره شدند.
بر بنیاد آمار سازمان ملل متحد، در درگیریِ نیروهای امنیتی با طالبان حین سقوط کندز در سال گذشته ۲۸۹ غیرنظامی کشته و ۵۵۹ تن دیگر زخمی شده بودند

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.