قضیه نماینده جعلی شورای امنیت را جدی بگیرید

گزارشگر:دوشنبه 15 قوس 1395 - ۱۴ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3فعالان مدنی در بغلان گفته‌اند، نمایندۀ خیالی شورای امنیت که سه روز پیش به این ولایت آمده بود، رازهای مهم امنیتی را کشف کرده و با تقدیر شماری از مسؤولان محلی، جیب‌های آنان را خالی کرده است. آنان سقوط برخی از مناطق کشور و شکست نیروهای امنیتی را نیز به بی‌خبری مسؤولان امنیتی پیوند داده و می‌گویند که اگر مسؤولان حکومت این موضوع را جدی بازرسی نکنند، آنان به جاده‌ها ریخته و تظاهرات گسترده‌یی را راه‌اندازی خواهند کرد.
محمدعاطف عارفیان، از فعالان مدنی بغلان می‌گوید، حکومت باید این موضوع را جدی بررسی کند و دست‌های پشت‌پردۀ این دسیسه را شناسایی و مجازات کند.
عبدالولی راجی، عضو شورای ولایتی بغلان نیز حکومت را به بی‌توجهی متهم کرده می‌گوید، این فرد در گذشته با مدارک جعلی سناتور و رییس تنظیم پولیس شمال، چنین جعل‌کاری را کرده بود، اما حکومت در مورد شناسایی‌اش هیچ توجهی نکرد.
نورحبیب گل‌بهاری، فرمانده پولیس بغلان با تأیید این که از سوی فرد جعل‌کار تقدیر شده است به سلام‌وطندار می‌گوید، این فرد را چرخ‌بال قول اردوی ۲۰۹ شاهین به این ولایت انتقال داده و آنان ناگزیر از این فرد پذیرایی کرده‌اند.
اما مهمند کتوازی، فرماندۀ قول اردوی ۲۰۹ شاهین با بی‌خبری از انتقال این فرد توسط چرخ‌بال می‌گوید، آنان پس از دریافت معلومات، فرد جعل‌کار را به اتهام جعل‌کاری بازداشت و به کارمندان امنیت ملی سپردند.
سه روز پیش فردی به نام سردار زمری داوود، خود را نمایندۀ ارشد شورای امنیت معرفی کرد و با اسناد جعلی شماری از مقام‌های امنیتی را در بغلان تقدیر کرد. او پس از بغلان قصد داشت به کندز نیز سفری داشته باشد که پس از اطلاع شورای امنیت حین فرار از ولایت بلخ بازداشت شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.