کابل و مسکو بر همکاری‌های پایدار اقتصادی و سیاسی تأکید کردند

گزارشگر:چهار شنبه 1 جدی 1395 - ۳۰ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3مقامات وزارت خارجه افغانستان و روسیه بر همکاری های اقتصادی، سیاسی، مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر و همکاری‌های درازمدت تأکید کردند.
وزارت امورخارجه افغانستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که حکمت خلیل کرزی معاون وزارت خارجه این کشور با الیکسی سترنیک رییس بخش آسیای میانه وزارت خارجه روسیه در کابل دیدار و بر همکاری‌های درازمدت در بخش های سیاسی، اقتصادی، آموزشی و مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند.
کرزی در این دیدار از همکاری های فدراسیون روسیه در پانزده سال گذشته به ویژه فراهم کردن بورس‌های آموزش عالی برای دانشجویان و کمک‌های نظامی در راستای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
در این دیدار دو طرف در باره اوضاع عمومی و امنیتی در کشورهای آسیای مرکزی، آسیای جنوبی، وضعیت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی میان این کشورها تبادل نظر کردند.
دو طرف همچنین درعرصه‌های تعلیم و تربیـت، اقتصاد، بهداشت، کشاورزی و بازسازی در افغانستان، بحث و گفت‌وگوی همه جانبه انجام دادند.
این اولین دیدار مقامات افغانستان و روسیه پس از اعتراف سفیر روسیه در کابل با گروه طالبان است که با انتقادهای تندی در محافل رسانه‌ های و سیاسی کشور مواجه شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.