رییس اجرایی: برف‌باری‌های بی‌سابقه ۱۰۷ کشته برجا گذاشت

گزارشگر:سه شنبه 19 دلو 1395 - ۱۸ دلو ۱۳۹۵

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی می‌گوید که بر اثر برف‌باری‌ها، برف‌کوچ‌ها و سردی هوا در چند روز گذشته، ۱۰۷ نفر جان باخته اند.
داکتر عبدالله، روز دوشنبه (۱۸ دلو) در نشست شورای وزیران گفت که ۱۰۷ نفر در سرتاسر افغانستان در اثر برف‌های شدید جان‌های شان را از دست داده اند.
mandegar-3رییس اجرایی می‌گوید که برفباری‌های اخیر در کشور بی سابقه بوده و ادارات ذیربط آمادگی کامل را برای عملیات نجات روی دست گرفته اند.
آقای عبدالله از شهروندان کشور خواست که به پیام ها و اطلاعاتی که از سوی کمیته حالت اضطرار و مقامات مسوول به آنها داده می شود توجه جدی کرده و از رفت وآمد‌ها خود داری نمایند.
آقای عبدالله می‌گوید که روز گذشته برفباری در سرتاسر افغانستان صورت گرفته اما در ۲۲ ولایت کشور ریزش برف شدید بوده است.
وی بیان داشت: “برفباری یک خبر خوش برای مردم افغانستان بود چون در سالهای قبل این برفباری ها کم بود تاثیرات ناگوار داشت بالای ذخیره های آب اما در عین حال تلفات و حوادث را نیز درپی داشت”.
او تصریح کرد: “دیروز (پریروز) در سرتاسر افغانستان برفباری صورت گرفت که در ۲۲ولایت افغانستان برفباری شدید بوده است که بیشترین تلفات در ولایت بدخشان و نورستان به وقوع پیوسته است”.
وی همچنین از هماهنگی ادارات ذیربط و والیان در ولایت‌ها ابراز قدر‌دانی کرده گفت که روز گذشته در اثر هماهنگی و همکاری ادارات صدها تن در نقاط مختلف کشور از برف‌کوچ‌های احتمالی نجات یافته اند.
آقای عبدالله از رسانه‌ها و وزارت اطلاع و فرهنگ نیز خواست که از ارایه آمار و ارقام در مورد تلفات ناشی از برفباری ها توجه کرده و آمار موثق را به مردم اطلاع‌رسانی نمایند.
او گفت:” گزارشی‌که روز گذشته از تخریب‌شدن ۲۱۰۰ خانه مسکونی در شهر کابل در ساحه که بیجاشدگان در آنجا زندگی می‌کنند، صحت نداشته است”.
آقای عبدالله بیان داشت که صبح روز گذشته شاهراه سالنگ به روی ترافیک باز شده است و تلاش‌ها برای پاک کاری و باز کردن صدها کیلومتر جاده در نقاط مختلف کشور جریان دارد.
وی به مردم اطمینان داد که در ساحات آسیب پذیر با باز شدن راه های مواصلاتی کمک های بشری توزیع می شود.
این درحالی است که براساس گزارش‌ها در ولایات مختلف کشور ۱۲۹ تن کشته شدند و بیشترین تلفات در ولایت نورستان به وقوع پیوسته است.
از ولایت نورستان گزارش‌ها می‌رساند که یک روستای که در آن ۵۰۰ خانواده در آن زنده‌گی داشتند زیر برفکوچ شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.