هشت پولیس به اتهام فروش مهمات به طالبان در بادغیس بازداشت شدند

گزارشگر:سه شنبه 3 حوت 1395 - ۰۲ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3هشت تن از منسوبین فرماندهی امنیه ولایت بادغیس در غرب افغانستان به اتهام فروش بیش از ۷۰ هزار فیر مرمی سلاح کلاشنیکوف به طالبان، بازداشت شده‌ا‌ند. مقام‌های امنیتی گفته‌اند که این افراد به جرم خود اعتراف کرده اند.
مقام‌های محلی در ولایت بادغیس افغانستان می گویند این افراد هر فیر مرمی “رسام” را به ۲۰ افغانی و فی مرمی عادی سلاح کلاشنیکوف را به ۱۵ افغانی برای گروه طالبان به فروش می رساندند.
ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس گفته که این گروه هشت نفری منسوبان قوماندانی امنیه، امروز به اساس گزارش‌های کشفی کارمندان ریاست امنیت ملی با مقدار ۵ هزار و ۵۸۰ فیر مرمی کلاشنیکوف بازداشت شدند. بنا به اظهارات وی افراد بازداشت شده در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف نموده‌اند.
نفوذ مخالفین مسلح دولت در چوکات قطعات پولیس یکی از نگرانی های عمده مقام های امنیتی در افغانستان محسوب می‌شود. پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که نیروهای امنیتی افغانستان بی‌مورد دست به شلیک می‌زنند تا پوچک مرمی را جمع آوری کرده و به فروش برسانند.
جنرال حسن شاه فروغ، فرمانده زون ساحوی ۶۰۶ انصار در غرب افغانستان گفته که طالبان در تلاش اند تا با نفوذ در قطعات نیروهای امنیتی افغان، ضربه بزرگی را بر نظام وارد کنند.
وی افزود تا به حال چندین بار حملات خودی در قطعات نیروهای امنیتی صورت گرفته که ناشی از نفوذ مخالفین مسلح دولت در این قطعات نظامی می باشد.
در همین حال، نمایندگان مردم هرات در شورای ولایتی می گویند که تا زمانی که دولت در بخش جلب و جذب نیروهای پولس برنامه ریزی دقیق ننماید، جلوگیری از رخنه طالبان در صفوف نیروهای امنیتی کار دشوار خواهد بود.
داکتر مهدی حدید، مسول بخش کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات گفت که دولت افغانستان مکلف است تا با تقویت بخش های استخباراتی و کشفی و تطبیق نمودن برنامه های جدی در پروسه جلب و جذب نیروهای امنیتی، جلو نفوذ مخالفین دولت را در صفوف نیروهای امنیتی افغان بگیرد تا از بروز عواقب ناگوار آن جلوگیری شود.
ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان از جمله ولایات نسبتا ناامن این حوزه محسوب می شود که طالبان در سطح چهار ولسوالی این ولایت حضور چشمگیر دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.