مربیان ورزشی ایران به منظور تحکیم روابط به افغانستان سفر کردند

گزارشگر:دوشنبه 25 ثور 1396 - ۲۴ ثور ۱۳۹۶

mandegar-3مربیان ورزش ایران به منظور تحکیم روابط فرهنگی دو کشورِ ایران و افغانستان و رشد تقویت ورزش افغانستان به کابل سفر کردند.
مهدی تمولی، ورزشکار ایرانی که برای گسترش روابط فرهنگی و ارتقای ورزش افغانستان به این افغانستان آمده است، در یک نشست خبری گفت: سوءتفاهم‌هایی که بین ۲ کشور دوست ایران و افغانستان جریان دارد را تنها می‌توانیم از طریق ورزش از بین ببریم و این با حمایت ورزشکاران امکان‌پذیر است.
تمولی تصریح کرد: افغانستان و ایران بنا به مشترکات فرهنگی و تاریخی که دارند، هیچ بیگانه‌گی بین آنان وجود ندارد و همانند برادر می‌توانند در کنار هم باشند.
این ورزشکار ایرانی افزود: ورزشکاران زورخانه‌یی افغانستان این توانایی را دارند تا چند سال آینده رقیب خوب ایران شوند و با خلاقیت‌های بیشتری در بین ورزشکاران زورخانه حضور یابند.
محمود حنیف، رییس کمیتۀ ملی المپیک کشور با ستایش از ورزشکاران ایرانی در عرصۀ ورزش زورخانه‌یی، اظهار داشت: در مدت تمرینات یک هفته‌یی، برای ورزشکاران افغانستانی به اندازۀ ماه‌ها تمرین و تجربه به دست آمد و این نشان می‌دهد که توانایی آنان رو به افزایش است.
رییس کمیتۀ ملی المپیک افزود: با وجود ناامنی‌ها در افغانستان، هیچ کشوری حاضر نمی‌شود تواناترین ورزشکاران خود را برای همکاری به افغانستان بفرستند، اما ایران با فرستادن ورزشکارانش ثابت کرد که صادقانه همکار افغانستان است و برای رشد ورزش این کشور می‌کوشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.