محاصـرۀ خـانۀ جنـرال دوستـم

گزارشگر:چهار شنبه 4 حوت 1395 - ۰۳ حوت ۱۳۹۵

برخی منابع گفته‌اند که نیروهای امنیتی به هدف دستگیری شماری از محافظان جنرال دوستم، خانۀ او را محاصره کرده‌اند.
روز گذشته ده‌ها سرباز ویژۀ پولیس و ارتش در نزدیکی خانۀ جنرال دوستم در شیرپور کابل مستقر شدند. اما دفتر دوستم می‌گوید که تا هنوز دلیل mandegar-3استقرار ده‌ها سرباز ارتش و پولیس ملی در اطراف خانه آقای دوستم برای آنان مشخص نیست.
عنایت بابر فرهمند رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم می‌گوید که مسوولان ارشد امنیتی از جابجایی نظامیان در اطراف خانه و دفتر کار جنرال دوستم به آنان اطلاعی نداده‌اند.
آقای فرهمند به رسانه‌ها گفت، تلاش‌های معاونیت اول ریاست جمهوری جریان دارد تا علت اصلی این جابجایی مشخص شود.
در همین حال، گارنیزیون کابل اعلام کرده است که نیروهای امنیتی به خاطر محاصره خانه و دفتر کار جنرال دوستم، جابجا نشده اند.
وزارت دفاع و امنیت ملی تاکنون در این موارد ابراز نظر نکرده‌اند.
همچنان گزارش شده است که افراد مسلح در کوچه‌های منتهی به خانه معاون اول رییس‌جمهوری حضور غیرمعمولی داشته‌ و راه‌های متنهی به آن را مسدود کرده‌اند.
این نیروها ساعتی پس از حضور غیر منتظره جنرال دوستم در دفتر کارش در اطراف خانه و دفتر او و همچنین نزدیک محل کار دستیاران ارشدش مستقر شدند.
گفتنی است که برای چند ماه، عبدالرشید دوستم در دفتر کارش حضور نیافته بود؛ اما شامگاه گذشته، منابع نزدیک به او عکس‌هایی از حضورش در این محل را منتشر کردند. برخی از این عکس‌ها او را در حال امضای اسناد دولتی نشان می‌داد.
پیش از این دادستانی کل کشور از عبدالرشید دوستم خواسته بود برای پاسخگویی در مورد ادعای احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان و از معاونان سابق آقای دوستم در حزب جنبش ملی اسلامی، به دفتر دادستانی کل حضور یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.