از سالروز شهادت مولانا سیدخیلی در پروان بزرگ‌داشت شد

گزارشگر:شنبه 21 حوت 1395 - ۲۰ حوت ۱۳۹۵

از ششمین سالروز شهادت مولانا عبدالرحمن سیدخیلی فرمانده ارشد جهاد و مقاومت در پروان گرامی‌داشت به‌عمل آمد.
در این مراسم که دیروز(جمعه ۲۰ حوت) با حضور صدهاتن در مرکز پروان برگزار شده بود، سخنرانان مولانا سیدخیلی را فرماندۀ نترس و دلاور خواندند و کارنامه‌های او را در دوره‌های جهاد و مقاومت ستودند.
mandegar-3در این مراسم رییس اجرایی حکومت گفت که شهید سیدخیلی الگوی شهامت، قهرمانی، وطن‌دوستی و مبارزه بود و تا زمان شهادت‌اش استوار و با ایمان برای دفاع از کشور رزمید.
او علاوه کرد: نقش شهید دگر جنرال سیدخیلی در دوران جهاد و مقامت نیز برجسته و تاثیرگذار بود. به این خاطر جایگاه او در قلب مردم و تاریخ کشور ماندگار و جاویدان می‌باشد.
عبدالله عبدالله اظهار داشت: هرچند برخی‌ها در پی تضعیف و کنارزدن مجاهدین از صحنه می‌باشند؛ اما هرگز به این هدف‌شان نمی‌رسند. چراکه همه‌ اقوام افغانستان بدون در نظر داشت زبان، قوم و منطقه درباره جهاد و مقاومت و مجاهدین وحدت‌نظر دارند.
او افزود که نقش مجاهدین در گذشته و حال برای تأمین امنیت، دفاع از تمامیت ارضی و ثبات افغانستان غیرقابل انکار است.
در این مراسم برخی از فرماندهان و اعضای خانوادۀ جنرال سیدخیلی سخنرانی کردند.
فرزند ارشد شهید سیدخیلی خواهان وحدت میان مجاهدین شد.
رییس بنیاد شهید مسعود به همین مناسبت با نشر اعلامیه‌یی گفته است: “نظامی‌گر باوقاری که از سیمایش از یک جهت دلیری، جوانمردى، سرسپرده‌گی و آزاده‌گی درخشش داشت و از جهتی هم پاکبازی، افتادگی، مناعت و بی آلایشی تجلی می‌کرد.
ازیاران باوفای قهرمان ملی، از سنگرداران سنگرشکن میدان های معرکه هـا، از مجاهدان اصغر و اکبر و از جانبازان دفاع این سرزمین، نامش برای همیشه جاویدانه است.
با دیدنش در هروضعیت و شرایطی استوار میشدی، با لبخندش روحیه میگرفتی و احساس نزدیکی و گرمی میکردی.
در آستانۀ ششمین سالیاد شهادت این برادر سرافراز، مومن متدین، از پرچمداران راستین جهاد و مقاومت، برروح پُرفتوحش دعامی‌نمائیم، به نیابت بنیاد شهید مسعود به خانوادۀ گرانقدرش همدلی داریم و به یاران و وابستگان این شهید راه خدا و مردم توفیق روزگار می‌طلبیم.
مولانا سیدخیلی شش سال پیش در ولایت کندز در نتیجۀ یک حملۀ انتحاری به شهادت رسید.
او یکی از نامدارترین و با وفاترین یاران شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.