نقطۀ پایان عطا و عبدالله!

گزارشگر:سه شنبه 24 حوت 1395 - ۲۳ حوت ۱۳۹۵

عطا محمد نور، والی ولایت بلخ در مراسمی که به مناسبت یادبود از سومین سالرزو درگذشت مارشال محمدقسیم فهیم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری در بلخ برگزار گردیده بود، گفت، دکتر عبدالله از تمام خط‌های قرمز عبور کرده است.
آقای نور هم‌چنان بیان داشت که داکتر عبدالله به‌خاطر حفظ قدرت و چوکی خود در تلاش معامله است و بارها با طرف‌داران و دوستان‌اش تعهد شکنی mandegar-3کرده است. انتقاد یکی از حامیان قدرتمند عبدالله در حالی مطرح می‌شود که اخیراً ریاست جمهوری مذاکراتی را با آقای نور را تأیید کرده است.
به گفتۀ رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، تا هنوز نتیجۀ مذاکرۀ حزب جمعیت با ارگ ریاست‌جمهوری قناعت‌بخش بوده و دو ماه ضرب‌الاجل تعین شده بود تا نتایج نهایی این مذاکره در روز سال نو اعلام شود.
والی بلخ، کنش‌های رییس اجرایی را «سودجویی» خواند و اظهار داشت: “نیش عبدالله از نیش کژدم هم بدتر است. او از تمام خط‌های قرمز عبور کرده است. حمایت ما از داکتر عبدالله بیهوده بوده است.”
آقای عطا محمد نور از حامیان‌اش به خاطر پشتیبانی از داکتر عبدالله، معذرت‌خواهی کرده تصریح کرد که دیگر با آقای عبدالله نیست.
والی بلخ از تقرری‌های اخیر در کابینۀ حکومت شکایت دارد و می‌گوید، برای پاسداری از حقوق مردم و جلوگیری از معامله با رأی آنان، در بازی‌های آیندۀ سیاسی و سرنوشت‌ساز مردم به میدان خواهد آمد.
عطامحمد نور تأکید کرد: “پس از این کوشش می‌کنیم که اشتباهات گذشته تکرار نشود و برای حق مردم مبارزه کنیم.”
احتمال می‌رود، بعد از این اظهارات عطا محمد نور که به دلایل سیاسی، از بدو تأسیس حکومت وحدت ملی تا یک ماه قبل از این تاریخ، به عنوان سرپرست ولایت بلخ ایفای وظیفه می‌کرد، کرسی ولایت بلخ مورد غور و تأمل دوبارۀ ریاست اجرایی قرار گیرد.
سخنان والی بلخ با واکنش های متفاوتی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.