والی بغلان: آی.اس.آی پاکستان در حمله به فرماندهی پولیس دست دارد

- ۱۶ ثور ۱۳۹۸

احمدفرید بسیم، والی بغلان یک روز پس از حمله بر فرماندهی پولیس این ولایت در نشست خبری‌یی می‌گوید که طرح این حمله از سوی سازمان اطلاعات نظامی پاکستان آی.اس.آی ریخته شده است.
والی بغلان هشدار می‌دهد و می‌گوید که به‌زودی نیروهای امنیتی انتقام این حمله را از گروه طالبان خواهند گرفت و عملیاتی را بر ضد این گروه راه‌اندازی خواهند کرد. به گفتۀ آقای بسیم، در این حمله ۱۸ پولیس جان باختند و حدود ۵۰ نظامی و غیرنظامی دیگر زخم برداشته‌اند.

mandegar1طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفتند
شماری از مهاجمان مجهز با جنگ‌افزارها و واسکت‌های انتحاری حوالی ساعت ۱۲ چاشت روز یک‌شنبه، ۱۵ ثور با انفجار یک موتر پر از مواد منفجره در برابر ساختمان فرماندهی پولیس بغلان وارد این فرماندهی شدند و چندین ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.
وزارت داخله با نشر خبرنامه‌یی شمار مهاجمان این حمله را ۸ تن می‌گوید و می‌افزاید که تمام آنان از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.
وزارت داخله می‌گوید، در این حمله ۱۳ نیروی امنیتی جان باخته و ۵۵ تن به شمول ۳۵ نظامی زخم برداشته‌اند.
اما یک منبع در ریاست صحت عامه بغلان که نخواست نامش گرفته شود به خبرگزاری سلام‌وطندار گفته است که از محل رویداد جسد ۲۱ نیروی دولتی و ۶۶ زخمی به شمول ۱۴ زن و ۴ کودک به شفاخانه‌ها انتقال داده شده‌اند.
ارگ نیز با پخش خبرنامه‌یی این حمله را نکوهش کرده و آن را یک حملۀ جنایت‌کارانه خوانده است.
در خبرنامۀ ارگ به نقل از رییس حکومت وحدت ملی آمده است که «تروریستان حتا در اولین شب ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و اجتناب از خون‌ریزی است، با حمله جنایت‌کارانۀ خویش شماری از فرزندان غیور این سرزمین را به خاک‌وخون کشاندند.»
محمداشرف غنی، تأکید کرده است که نیروهای امنیتی در برابر آنانی که مردم بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند و به تأسیسات عامه آسیب می‌رسانند، با تمام نیرو خواهند جنگید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.