دفتر سازمان ملل در کابل: احتـمال فاجعـۀ بشـری در افغـانستان وجـود دارد

گزارشگر:یک شنبه 13 حمل 1396 - ۱۲ حمل ۱۳۹۶

mandegar-3هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که جنگ در این کشور در حال فراموش شدن است و باید کمک‌های بیشتری به افغانستان شود.
مارک باودن هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در افغانستان در گفت‌وگو با مرکز خبری سازمان ملل اظهارداشت که باید کمک‌های بیشتری به آوارگان داخلی صورت گیرد همچنین درباره فقرزدایی نیز تمرکز شود.
وی تصریح کرد که جنگ افغانستان در حال فراموش شدن است و نگران غیرنظامیان هستم.
مارک باودن خاطرنشان کرد که بر اساس آمار هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳ هزار و ۴۸۰ غیر نظامی کشته و ۷ هزار و ۹۲۰ تن دیگر هم زخمی شدند. عضو ارشد سازمان ملل در افغانستان تاکید کرد که این افزایش در تعداد کشته و زخمی‌ها به دلیل افزایشحملات هوایی، درگیری‌ها، حملات طالبان و حملات گروه تروریستی داعش در این کشور بوده است.
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: نگرانی از احتمال فاجعه انسانی در این کشور وجود دارد.
باودن تصریح کرد که تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از نیم میلیون افغان خانه خود را ترک کرده‌اند و در پی پناهگاه بوده‌اند. ۵۶ درصد از ۵۸۰ هزار نفر از این آوارگان را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.
اوایل سالجاری میلادی «استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی اعلام کرده بود که مهاجران داخلی، بازگشت پناهجویان، همچنین سوء تغذیه، کمبود خدمات بهداشتی و افزایش درگیری‌ها در افغانستان، وخامت بحران انسانی در این کشور را تشدیدکرده است.

براساس آمارها، ۲٫۷ میلیون انسان در افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند که یک‌میلیون از این تعداد را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند. به ۳۵ درصد از این کودکان رسیدگی می‌شود و ۲۵ درصدشان درمان می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.