حکومت‌داری پزشکی؟!

- ۲۳ حمل ۱۳۹۶

نازک‌میر خان در یکی از دفترهای فیشنی و لپ‌وجپی کار می‌کرد. او یک سر و گردن بالاتر از دیگر اندیوالان خود، همیشه فخرفروشی می‌کرد که من از فلان دانشگاه دنیا درجۀ فیلسوفی گرفتیم، در رشتۀ اداره‌سازی متخصص هستم و دکتورا دارم. گل‌آغا که از اراکین بلندپایۀ نظام در همسایه‌گی داکتر نازک‌میر خان اقامت داشت و جنجال‌های روزگار، هوش و هواسش را کاملاً پرت کرده بود، فکر کرد که همسایۀ نوشان پزشک است و به فکر این‌که از فیس داکتر پیش شده است، نزد نازک‌میر خان رفته و حال دل برایش گفت.
کوتاه سخن این‌که از درد ناف و قلنج و دلک پای و قبرغه حکایت‌های شکایت گونه کرد. نازک‌میر خان که کاملاً گیج شده بود و اصلاً از پزشکی چیزی نمی‌فهمید، در اول خواست موضوع را سچ و پوست‌کنده به گل‌آغا خان بگوید، اما حس شیطنت و شوخ‌طبعی یک‌بار در وجودش فوران کرد و سر شوخی را با گل‌آغا خان باز کرد. دستش را روی شانۀ او گذاشته گفت: به نظرم فشار فساد اداری شما بالا رفته و در مناطق ممنوعۀ بدن‌تان حاکمیت قانون اصلاً وجود ندارد. برای تعیین درجۀ شکرتان به شناس‌نامۀ برقی نیاز است و برای تثبیت چربی خون‌تان هم حکومت‌داری برقی باید تطبیق شود. دندان‌های الاشه‌گی‌تان پیش از وقت دی‌دی‌آر شده است و این به آیندۀ سیاسی‌تان سخت تأثیر منفی دارد. بخار‌های روی‌تان مانند برادران ناراضی رو به افزایش است و در جنوب شرقی سُرین‌تان غدۀ سرطانی به‌نام «داعشیسم» در حال توسعه است.
در شستن مو‌های سرتان هیچ شفافیت دیده نمی‌شود و بیلک‌های پای‌تان هیچ‌گاهی به صورت مشارکتی فعالیت نکرده است. دیتابیس چربی‌های شکم‌تان به سوی آپ‌دیت شدن روان است و شورای اقتصادی گرده‌های‌تان کم است از فعالیت باز ماند. برای تقویت نور چشم‌تان از شربت سی‌بی‌آر استفاده کنید و قطره‌چکان سوپراسکیل را برای بهبود گوش‌های‌تان از یاد نبرید. تشکیل و تعیینات ناف‌تان کاملاً رفته است و برای قبرغه‌های‌تان اضافه کاری لازم است. کابینۀ گنسیت‌تان به‌خاطر نارام خوابی است و هر روز باید ۳۰ ساعت خواب راحت داشته باشید. فشار چربی خون‌تان ۳۹/۴۲۰ درجه است و گراف قلب‌تان نشان می‌دهد که ۱۳ بار بالای سکرترتان عاشق شده‌اید. ستی‌سکن دست‌های‌تان نشان می‌دهد که بی‌تحفه و هدیه و بخششی حتا در خانۀ حاضری‌تان هم امضا نکرده‌اید. تست‌اچ‌ای‌وی‌تان نشان می‌دهد که در طول مأموریت‌تان همیشه بدون وضوی کلان به دفتر تشریف داشته‌اید. برای تقویت نیروی کار و عرق‌ریزی، باید هر بامداد سه قاشق شربت آب‌کچالو و شبانه پیش از خواب، سه قاشق مربای کچالو را با گلپی خشک مخلوط کرده نوش جان کنید.
تکلیف روانی‌تان به خاطر ناجوانی وکلای معزز است که هر وقت و ناوقت موجب پریشان‌حالی شما می‌شوند و این‌که گاه‌گاهی سر خود گپ می‌زنید و غم‌غم می‌کنید، یگانه علتش زیاد شدن ملکیت‌های‌تان است که حساب و کتابش را خود گم کرده‌اید. ستون فقرات امنیت داخلی‌تان رو به شکست است و هرآن، احتمال یک کودتای زردرنگ در اطراف دیتا سنترتان دیده می‌شود. سکتور خصوصی وجودتان کم است از بی‌برنامه‌گی چره شود و جامعۀ مدنی لب‌های‌تان رو به شاریدن است. سیاست خارجی بینی‌تان بیخی سردرگم معلوم می‌شود و اگر آن را جراحی نکنید، شاید دیگر هیچ احساس نداشته باشید و در چند روز آینده بریده شود. جلوگیری از مداخلات کرم‌های خارجی در شکم‌تان نیاز به ارتوپیدی ناتویی دارد و اگر با همسایه‌های شرقی و غربی کیسۀ سفرای‌تان جدی برخورد نکنید، شاید به مرور زمان جگرتان را زردی پشاوری بگیرد. رگ‌های دیورندتان همیشه در پرش است و هر وقت دکه می‌خورد، حس فاشیسم‌تان به جوش می‌أید. از مری تا معدۀتان مانند پروژۀ کاسا یک هزار بی‌نظمی دیده می‌شود و ورید‌های توتاپ‌تان هیچ از مناطق مرکزی وجودتان تیر نشده است.
یکی از والی‌های شکمبۀتان بیخی بی‌غیرت شده و ویتامین‌های وجودتان را به کرم‌های دل‌تان بخشش می‌کند. سخنگوی کومه‌های‌تان گاهی بی‌خلطه فیر می‌کند و کم می‌ماند که چره‌هایش خودت را زحمی کند. در همین اثنا نازک‌میر متوجه می‌شود که گل‌آغا خان از فرط‌خوشی ضعف کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.