استقرار ۲۰۰ نظامی امریکایی دیگر در ولایت هلمند

- ۲۳ حمل ۱۳۹۶

وزارت دفاع افغانستان از استقرار نیروهای تازه نفس امریکایی به بهانۀ ارایه مشاوره و حمایت از هم‌آهنگی عملیات‌های هوایی نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هلمند خبر داد.
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که ۲۰۰ نظامی امریکایی برای آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هلمند مستقر شده‌اند.
بربنیاد گزارش وزارت دفاع افغانستان، قرار است این نظامیان امریکایی در هم‌آهنگی عملیات‌های هوایی به نیروهای امنیتی افغانستان در این ولایت کمک کنند.
رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که ۲۰۰ نظامی امریکایی تازه‌نفس به منظور حمایت و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در پایگاه نظامی بسشن در ولایت هلمند مستقر شده‌اند.
او افزود که بحث افزایش نیروهای خارجی مطرح شده است، اما هنوز نیروهای تازه نفس بیشتر امریکایی به افغانستان اعزام نشده‌اند.
پایگاه نظامی بسشن یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی نیروهای انگلیسی در افغانستان به شمار می‌رود که پس از خروج نیروهای انگلیسی از هلمند و روند انتقال مسوولیت امنیتی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان این پایگاه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شد.
ژنرال نیکلسون فرمانده نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان به شدت بر افزایش نظامیان امریکایی در این کشور تاکید دارد و معتقد است که با افزایش چندین هزار نیروهای نظامی بن‌بست جنگ در افغانستان شکسته می‌شود.
چند روز پیش نیز برخی از رسانه‌های خارجی از اعزام هزار و ۵۰۰ نظامی نیروهای هوابرد امریکا به افغانستان خبر داده بودند ولی مسوول روابط عمومی ارتش امریکا اعزام این نیروها چرخش نیرو بربنیاد روال دانست و تاکید کرد که به هیچ عنوان به معنای افزایش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان نیست.
به هر حال، با وجود اینکه دولت امریکا تاکنون درخواست ژنرال‌های ارشد امریکایی برای افزایش نیرو در افغانستان را به طور رسمی نه پذیرفته و نه هم رد کرده است، اما برخی گزارش‌ها از احتمال افزایش نیروهای امریکایی در ماه‌های اخیر به صورت چراغ خاموش خبر می‌دهند.
چند ماه پیش نیز ۸۰۰ نظامی امریکایی از تیپ حمل‌ونقل رزمی هوایی ارتش امریکا که از بالگردهای حمل‌ونقل و تهاجمی به منظور ارائه حمایت زمینی به نظامیان امریکایی در میدان جنگ استفاده می‌کنند در پایگاه نظامی بگرام مستقر شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.