احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





کرزی ضد امریکا نیست

- ۳۰ حمل ۱۳۹۶

حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین، پس از بمباران اچین با بزرگترین بم غیر هسته‌یی، دولت افغانستان را در حالی متهم به خیانت ملی کرد؛ دولتی که در واقع محصول و نتیجۀ تقلب او است.
آیا کرزی به عنوان رییس‌جمهور در انتخابات سال ۱۳۹۳ مسوولیت و وظیفۀ برگزاری انتخابات شفاف، سالم و عادلانه را نداشت؟ آیا رییسان و کمیشنران کمیسیون انتخابات، که انتخابات مغشوش و پُر از تقلب را برگزار کردند، در ریاست‌جمهوری کرزی و توسط او بر گزیده نشده بودند؟ آقای یوسف نورستانی رییس کمیسیون انتخابات و ضیاالحق امرخیل را غیر از کرزی چه کسی در مسند رهبری و مدیریت انتخابات تعیین کرده بود؟ آیا حامد کرزی که اکنون به بیرون ساختن امریکایی‌ها از افغانستان تاکید می‌کند، در ۲۰۰۱ با هلیکوپتر امریکایی و میان تفنگ‌داران ویژۀ امریکا به ارزگان و سپس به قندهار و بعد کابل آورده نشد؟ آیا حامد کرزی پس از احراز قدرت خواستار افزایش قوای امریکایی و غربی و گسترش آن به بیرون از پایتخت نگردید؟ آیا حامد کرزی در نخستین ماه‌های زمام‌داری‌اش به جای قطعۀ کماندو از نیروهای مقاومت که همۀ شان مجاهدان مربوط به شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور بودند که در حفاظت از کرزی گماشته شده بودند، تفنگ‌داران امریکایی را با دیگاردان و محافظان جان خود قرار نداد؟ آیا حامد کرزی تمام سال‌های زمام‌داری خود را در چتر حمایت نظامی و مالی امریکا سپری نکرد؟ آیا حامد کرزی بارها به سینۀ رییس‌جمهور بوش و فرماندهان و جنرالان امریکایی عالی‌ترین مدال‌ها و نشانه‌های رسمی و دولت افغانستان را به دستان خودش نیاویخت؟ آیا حامد کرزی به زبان و اعتراف خودش، بار بار پول‌های اوپراتیفی و بی حساب و کتاب سازمان جاسوسی امریکا، سی‌آی‌اِی را نگرفت؟ اما این کرزی که با قوای امریکا آورده شد، با بادیگاردان امریکایی زمام‌داری را تمرین کرد، با پول‌های اوپراتیفی سی‌آی‌اِی نفوذش را گسترش داد، با تانک و طیارۀ امریکا سیزده سال به حکومت پرداخت، چرا حالا و در دوران بیکاری و بازنشسته‌گی فریاد مقاومت در برابر امریکا سر می‌دهد و از راندن امریکایی‌ها سخن می‌گوید؟ کرزی چه پیامی را می‌خواهد ابلاغ کند و چه برنامه و هدفی را دنبال می‌کند؟ اما مردم افغانستان پاسخ همه این پرسش‌ها را می‌دانند و باور دارند که کرزی یک ضد امریکایی نیست. زیرا او با این همه پیشینۀ امریکایی‌گری‌اش نمی‌تواند یک ضد امریکایی باشد. آقای کرزی شاید فکر کند که مردم نمی‌دانند، اما مردم امروز بیدارتر از دیروز اند و درک می‌کنند که این سیاست‌گر چه نیتی در سر دارد. امروزه تحلیل مردم این است که کرزی خود با شعار ضد امریکایی در واقع میدان بازی امریکا را به هدف گول زدن رقبای آن کشور گرم نگه‌داشته است و در این بازی ممکن است که اهدافی مثل تحریک دیگران در برابر امریکا در منطقه نیز مدنظر باشد. مردم باور دارند که کوتاه‌ترین و عادی‌ترین منفعت اظهارات ضد امریکایی آقای کرزی این می‌تواند باشد که از شکل‌گیری یک جبهه و قدر برافراشتن یک چهرۀ سیاسی که به راستی در برابر امریکا قرار گیرد، خودداری شود.
بنابراین، این بازی یک بازی مدیریت شده به نظر می‌رسد. حالا اینکه ضدیت با امریکا چه پیمانه سود و زیان‌هایی دارد یک بحث است، اما اگر هر کسی دیگری که ضد امریکایی باشد باور کردنی است، اما آقای حامدکرزی هر گز یک ضد امریکایی نیست. او فقط مردم را با این احساسات عوام فریبانه‌اش می‌خواهد فریب دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • Nawid Parsa گفت:

    کرزی- سپنتا از تخریب لانه های تروریستی در اچین انتقاد می کندند و عوامفریبانه کرزی می گوید این ” بمب اتمی – هستوی ” بود . اولین اقدام عاجل که با تصمیم اداری عملی شده می تواند حذف نام این مدافع طالب- داعش بانی فاشیسم نوین در افغانستان از میدان هوا یی کابل می باشد. غنی – عبدالله که منحیث خاین خطاب شده اند و منحیث شرمسار در مصاحبه با نیویارک تایمز مخاطب شده اند اگر ذزه یی از آبرو و حیثیت خود دفاع کنند باید به این نوع تصمیم جامه عمل بپوشند. اسناد خیانت های زیاد وی و خانواده اش همراه با دفاع از طالب – داعش منحیث خیانت به وطن وی را قابل محاکمه منحیث خاین ملی میسازد.

    کرزی به تحریک بادار جدید خود گوسپادین پوتین امروزبیانات میدهد .در حالی که از پول امدادی امریکا معاش و سایر امتیازات دریافت میکند و در خانه ساخته شده از پول امریکا زندگی می نماید و برادران و خانواده اش پول ملت را به میلیون ها ، دالرامداد امریکا و زمین های دولتی را دزدی و غصب کردند

    در باره مقاله سپنتا : من اعتراض می کنم منتشره در روزنامه وزین هشت صبح.

    یک سوال بسیار ساده وقتی در سال ۲۰۰۱ ایالات متحده امریکا سلاح تقریبن مشابه بنام Daisy Cutter را با وزن ۶۸۰۰ کیلو گرام استعمال نمود و نزدیک به مادر بمب ها بود خودت و ولی نعمتت دران زمان اعتراض نکردید. ازین نوشته معلوم می شود که خودت کرزی بی سواد را منحیث ” مستعمره فکری ” خود استعمال می کنی. کرزی با وجود این همه شدت عمل امریکا در زمان ریاست جمهوری خود در یک مصاحبه یی با سی ان ان به متهم شدن خود به عروسک امریکا افتخار نمود. کرزی با عوام فریبی در مصاحبه خود با طلوع این بمب را بمب اتومی گفت.
    این بمب تا هنوز در ردیف سلاح کشتار جمعی که شما مزورانه در مقاله خود متذکر شدید دسته بندی نه شده است. بمب های نوع تی ان تی در زمره سلاح های کشتار جمعی قرار ندارد. بلی استعمال هر نوع سلاح در کشور از لحاظ انسانی نا درست است اما در مواردی لازم و ضروری می باشد. در اوضاعی که بادار جدید کرزی یعنی پوتین به اوروزگان و وزیرستان کار شناس نظامی میفرستد استعمال این بمب در منطقه یی که قبلن اهالی آن بالوسیله داعش اذیت و به کوچ اجباری مجبور شدند آثار خوبی بالای بد خواهان کشور ما مثل مثلث شیطانی پاکستان- روسیه و ایران دارد.
    راه حل اوضاع کشور با سفارشات روشنفکرانه شما برای همه به شمول طالب- داعش مسخره می باشد شما میگوئید : ” (‬ثبات‭ ‬و‭ ‬صلح‭ ‬عادلانه‭ ‬با‭ ‬تحقق‭ ‬دموکراسی‭ ‬عدالت‌طلبانه‭ ‬ممکن‭ ‬است‭. ‬از‭ ‬این‭ ‬رو‭ ‬تا‭ ‬زمانی‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬نژادگرایی،‭ ‬تبعیض،‭ ‬فساد‭ ‬و‭ ‬انحصارگرایی‭ ‬پایان‭ ‬داده‭ ‬نشود،‭ ‬تا‭ ‬زمانی‭ ‬که‭ ‬حاکمیت‭ ‬قانون‭ ‬به‭ ‬گونه‭ ‬گسترده‭ ‬اعمال‭ ‬نگردد،‭ ‬در‭ ‬کشور‭ ‬ما‭ ‬صلح‭ ‬برقرار‭ ‬نخواهد‭ ‬شد،‭ ‬مگر‭ ‬این‭ ‬که‭ ‬ما‭ ‬آرامش‭ ‬گورستان‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬صلح‭ ‬عوضی‭ ‬حقنه‭ ‬کنیم‭.‬). این سیاست دلجویی و مماشات شما با طالب و داعش هم مصحکه دیگری است که از ذهن یک شخص معروف به روشنفکر بودن عجیب به نظر میرسد. با تروریست های کارد بدست و متعصب امارت و خلافت این فورمول شما نا کار آمد میباشد.
    پ.ن. خودت و ولی نعمتت کرزی باید بدانید که : همان طوری که امضای توافقنامه و یا موافقت هند بر طانوی و روسیه تزاری برای موجودیت یک خطه سیاسی بنام دولت حایل مو جب تداوم کشوری بنام افغانستان شد امضای توافقنامه با امریکا و نزدیکی با امریکا در قرن بیست و یکم همان اثر را برای مو جودیت این خطه سیاسی دارد که جلو پارچه پارچه شدن را میگیرد. بدون حضور امریکا افتتاح بند سلما نا ممکن و استفاده از منابع آبی و زیر زمینی محال می باشد دهه نود سده گذشته به یاد ما میباشد