احتمال حمله به مهان‌خانه‌های افراد خارجی‌ در کابل

- ۱۱ ثور ۱۳۹۶

پس از اعلام عملیات بهاری طالبان در افغانستان، سفارت امریکا به شهروندانش در این کشور هُشدار داد که احتمال حمله به مهمان‌خانه‌های خارجی در شهر کابل افزایش خواهد یافت.
سفارت امریکا در کابل به شهروندانش هُشدار داد که  تهدیدهای امنیتی در کابل و سراسر افغانستان وجود دارد و احتمال آدم‌ربایی و حمله به مهمان‌خانه‌های خارجی‌ها در شهر کابل نیز افزایش خواهد یافت.
بر اساس بیانیه‌ سفارت امریکا در کابل، گروه‌های مخالف مسلح دولت، حملات علیه تاسیسات و افرادی مرتبط با با امریکایی‌ها را افزایش می‌دهند.
در این گزارش از ساختمان‌های وابسته به دولت و امریکایی‌ها، سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی، تاسیسات نظامی، مهمان‌خانه‌ها، سازمان‌های تجاری، دفاتر سازمان‌های غیر دولتی، هوتل‌ها،  فرودگاه‌ و مراکز آموزشی به عنوان اهداف این حملات احتمالی یاد شده است.
هم‌چنان سفارت امریکا از احتمال حمله مخالفان مسلح دولت کابل به تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی در شهرهای افغانستان خبر داده است.
در این بیانیه به شهروندان امریکایی هُشدار داده شد که به دلیل احتمال گروگان‌گیری، حملات مخالفان مسلح عملیات نظامی، مین‌های زمینی، درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های سیاسی و قومی از سفر به تمام مناطق افغانستان خودداری کنند.
سفارت امریکا در کابل از تمام شهروندان امریکایی خواسته تا برنامه‌های امنیتی خود را مورد بازبینی قرار دهند و اقدامات مناسبی را به منظور تامین امنیت جانی خود روی دست گیرند.
این سفارت توصیه کرده که شهروندان امریکایی باید در خصوص محیط اطراف خود آگاه بمانند، برای آگاهی بیشتر اخبار محلی را نیز دنبال کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.