شهرداری کابل: بیلبوردهای بدون جواز از کنار جاده‌ها جمع آوری می‌شود

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ دوشنبه 25 ثور 1396 - ۲۴ ثور ۱۳۹۶

بیلبوردهای که جواز فعالیت ندارند و معیاری نیستند از کنار جاده‌ها و چهاراهی‌های شهر کابل جمع‌آوری می‌شوند.
مسوولان در شهر داری کابل می‌گویند که برخی از بیلبوردهای که بدون جواز فعالیت، در کنار جاده‌ها نصب شده‌اند جمع آوری می شوند.
عبدالجلیل سلطانی رییس روابط عامۀ شهرداری کابل، در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: بررسی‌‌های شهرداری کابل نشان می‌دهد که برخی از mandegar-3بیلبوردها به‌خاطر نشر اعلانات به شکل غیر قانونی و بدون جواز در کنار جاده‌ها شهر نصب شده‌اند.
آقای سلطانی خاطر نشان کرد که برخی بیلبوردهای که هویت‌شان مشخص نیست و به‌شکل غیر قانونی در کنار جاده‌های شهر نصب شده‌اند که معیاری نیستند از طرف شهرد اری کابل جمع آوری می‌شوند.
او می‌گوید که نهادهای که جواز فعالیت انتشارات را داشته باشند، با تأیید ادارۀ شهرداری کابل می‌توانند. در شهر تابلوهای انتشارات را نصب کنند.
این در حالی است که برخی از شهروندان از افتادن بیلبوردها به اثر وزش باد و وارد کردن صدمه به پیاده روها در شهر شکایت دارند و نصب این بیلبوردها را غیر معیاری می‌دانند که در اثر وزیدن باد به زمین می‌افتند و باعث صدمه رسانیدن به مردم عام می‌شوند.
آنان می‌گویند که این بیلبوردها به شکل اساسی مستحکم کاری نمی‌شوند و به اثر وزیدن بادهای تندتر به زمین می‌افتند و به کسانی که در نزدیکی آن قرار داشته باشند، صدمه جدی وارد می‌کنند.
حلیم یک تن از دست فروشان در ساحه سینمای پامیر، می‌گوید که همین یک روز پیش، پس از پیشین که بادتند شد ( باد تند وزید) چند بیلبورد به زمین افتاد.
به گفتۀ او، این بیلبوردها به شکل درست و محکم نشده‌اند، بناَ بعضی اوقات به اثر وزش بادتند به زمین می‌افتند، اگر کسی در زیر آن باشد میمرد.
هم چنان، شفیق یک تن دیگر از کسانی که در ساحه زیارت شاه‌دوشمشیره کراچی آب نیشکر فروشی دارد، نیز می‌گوید که یک روز پیش چند بیلبورد به اثر وزش باد به زمین افتادند و تا حال کسی آنان را بلند نکرده است.
از سویی هم، قسیم که رانندۀ موتر تکسی در شهر کابل است می‌گوید که نصب بیلبوردها خوب است، اما وقتی محکم نمی‌باشند، به آسانی به زمین می‌افتند که باعث صدمه رسانیدن به مردم می‌شود.
عبدالجلیل سلطانی با تأیید از افتادن برخی از بیلبوردهای که در کنار جاده‌ها نصب شده‌اند. می‌گوید که شهرداری کابل برای مالکان شرکت‌های بیلبورد انتشارت تأکید کرده تا مصوونیت را شهروندان را در نظر داشته باشند و بیلبوردها را به شکل معیاری نصب کنند.
آقای سلطانی هرچند از آمار دقیق بیلبوردهای که در شهر نصب شده چیزی نمی‌گوید، اما تأکید دارد که بررسی‌ها در مورد شمارش بیلبوردهای نصب شده در شهر جریان دارد که در آینده نزدیک این بررسی‌ها تکمیل و به دسترسی رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که پیش از این وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته بود که تابلوهای و بیلبوردهای که باعث خرابی هویت شهر شده، جمع آوری می‌شوند.
بیلبوردهای که به‌خاطر نصب اعلانات تجارتی در کنار جاده‌ها و برخی از چهاراهی‌های شهرکابل نصب می‌شوند. اما به دلیل معیاری نبود نصب‌شان، گه‌گاهی به اثر وزش بادهای تند به زمین می‌افتد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.