شورای ولایتی بدخشان: مسیر زیباک – پـاکستان در دست مخـالفان قـرار دارد

گزارشگر:دوشنبه 25 ثور 1396 - ۲۴ ثور ۱۳۹۶

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی از پاک‌سازی کامل ولسوالی زیباک ولایت بدخشان به دست نیروهای امنیتی و کمک خیزش‌های مردمی خبر می‌دهد. فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید که خیزش‌های مردمی برای پس گیری این ولسوالی، نقش خوبی را بازی کردند.
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که ولسوالی زیباک ولایت بدخشان از وجود مخالفین مسلح دولت کاملا پاک‌سازی شده و mandegar-3طالبان به منطقۀ مرزی که بدخشان را با پاکستان منتصل می‌کند، فرار کرده اند.
آقای رادمنش می‌گوید: عملیات پاک‌سازی در مناطق مرزی ولسوالی زیباک با پاکستان نیز آغاز شده است.
به گفتۀ او، امنیت در ولسوالی‌های اشکاشم و یمگان هم رو به بهبود است. او می‌گوید: “ما ولسوالی‌های اشکاشم، یمگان و زیباک را طوری پاک‌سازی می‌کنیم که هیچ یک از مخالفان جرأت آمدن به این ولسوالی‌ها را نداشته باشد. اکنون امنیت در ولسوالی‌های اشکاشم، بهارک و زیباک تأمین است و هیچ جایی تشویش برای مردم نیست، آنان می‌توانند به راحتی در این ولسوالی‌ها رفت و آمد کنند.”
آقای رادمنش خاطرنشان کرد، در عملیاتی که در ولسوالی زیباک راه اندازی شده، تمامی تجهیزات مخالفان به دست نیروهای امنیتی افتاده و ۸۶ نفر از آنان کشته شده است.
در همین حال جاوید مجددی، عضو شورای ولایتی ولایت بدخشان به خبرنگار خبرگزاری آوا گفته است که حکومت پس از سر و صداهای بسیار مردم، وکلای شورای ولایتی و نماینده‌گان مردم بدخشان در مجلس، به این ولایت توجه کرد و خوشبختانه سه روز می‌شود که ولسوالی زیباک از وجود مخالفان پاک‌سازی شده است.
این عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید: “اگر اینها عملیات شان را ادامه بدهند، مردم نیز همکار هستند، اما اگر عملیات شان را تنها در همین زیباک بسنده دانستند، بعد ما شاهد سقوط ولسوالی‌های دیگر در این ولایت خواهیم بود”.
این عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید که مسیر شاهراهی که زیباک را به توپ‌خانه وصل می‌کند، در دست مخالفان قرار دارد، در منطقه منجان نیز شخصی به‌نام «جمعه‌خان» حضور دارد که به صورت آزاد از منجان به توپ‌خانه و همانطور به مرزهای پاکستان سفر می‌کند و حکومت باید در این رابطه فکری کند، چون اکثریت تجهیزات طالبان از همین مرزهای پاکستان که با بدخشان وصل است، وارد این ولایت می‌شود.
از سویی دیگر، سید احمد سادات، آمر رسانه‌های فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید: ولسوالی زیباک کاملاً از وجود مخالفان پاک‌سازی شده و این کار توسط نیروهای قطعات کماندوی ارتش ملی و خیزش‌های مردمی صورت گرفته است.
به گفتۀ آقای سادات، در این علمیات خیزش‌های مردمی نقش خوبی را بازی کردند و با بودن آنان در این ولسوالی، نیروهای امنیتی هم با توانیِ که داشتند، زیباک را به تصرف خودشان درآوردند.
او گفت: “مرز توپ‌خانه کاملاً بسته است و نیروهای سرحدی به دو دسته تقسیم شده اند که یکی نگه‌داری این مرز را بر عهده دارند و دیگری حملات‌شان را بالای مخالفان که در آن منطقه پناه بردند، آغاز کرده است”.
آمر رسانه‌های فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید: در شرایط کنونی در ولسوالی اشکاشم جنگ خاموش شده است، در زیباک و اشکاشم امنیت به صورت کامل تأمین است و تنها در بعضی قسمت‌های ولسوالی یمگان، مخالفین وجود دارند که آنان هم با عملیاتی که در آن ولسوالی به راه انداخته می‌شود، از بین خواهند رفتند.
ولسوالی زیباک روز جمعۀ گذشته و بعد از ۱۵ روز در دست طالبان، دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است. مردم این ولسوالی می گویند که نیروهای امنیتی باید عملیات شان را ادامه بدهند تا شاهد سقوط دوباره این ولسوالی نباشیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.