نگرانی‌ها از ورود افراد ناشناس و افزایش کشت کوکنار در بلخ

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3آگاهان می‌گویند که ورود گروهی افراد ناشناس به ولایت‌های شمالی به ویژه بلخ سبب افزایش کشت کوکنار در این ولایت شده است.
نجیب پیکان به ‌سلام‌وطندار می‌گوید که جبهۀ جنگ در برابر هراس‌افگنان از جنوب به شمال کشانده شده و تردد افراد ناشناس در ولایت‌‌های شمالی نشان‌ می‌دهد که مخالفان در حال تقویت جبهات خود اند.
به ‌گفتۀ آقای پیکان، در حال حاضر شماری از افراد که خود را باشنده‌گان ولایت‌های جنوبی معرفی ‌می‌کنند، در حقیقت در پی تقویت صفوف طالبان در شمال هستند.
پیکان می‌افزاید، افغانستان همواره از بازبودن دروازه‌هایش با پاکستان در جنوب رنج برده است و هراس‌افگنان همیشه از این مرز‌ها خود را به خاک افغانستان ‌رسانده‌اند.
حمید صفوت، یکی از فعالان مدنی بلخ می‌گوید، کشت بی‌پیشینۀ کوکنار در شمال سبب شده تا باشنده‌گان ولایت‌های جنوبی و اتباع خارجی به بهانۀ نیشترزدن و گردآوری حاصل مواد مخدر به‌ ولایت‌های شمالی هجوم ببرند.
اعضای شورای ولایتی بلخ نیز می‌گویند که طالبان و شماری از فرماندهان محلی، کشاورزان را به کشت کوکنار تشویق می‌کنند.
به گفتۀ محمدابراهیم خیراندیش، عضو شورای ولایتی، ضعف مدیریتی در نهادهای امنیتی و ادارۀ محلی بلخ سبب شده کشت کوکنار افزایش یابد و اتباع خارجی زیر نام باشنده‌گان ولایت‌های جنوبی به این ولایت سرازیر شوند.
اخیراً شماری از افراد به صورت گروهی، زیرنام باشنده‌گان ولایت‌های جنوبی به ‌ولایت‌های شمالی سرازیر می‌شوند که نگرانی‌های گسترده‌یی را بر انگیخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.