انقره امروز میزبان زرداری و کرزی است

- ۲۰ قوس ۱۳۹۱

پس از آنکه رییس‌جمهور کرزی مدعی شد که حمله علیه رییس عمومی امنیت ملی افغانستان در پاکستان برنامه‌ریزی شده، روسای جمهوری دو کشور افغانستان و پاکستان روز امروز و فردا هفتۀ جاری برای حل این درگیری و مجادله‌ها در انقره، پایتخت ترکیه مذاکراتی برگزار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترور نافرجام اسدالله خالد، رییس عمومی امنیت ملی پنجشنبه توسط یک طالب  پیام‌آور صلح، صورت گرفت.
این طالب انتحاری ادعا کرده بود که فرستادۀ صلح طالبان است.
رییس‌جمهور کرزی مستقیماً پاکستان را مقصر این حمله اعلام نکرد، اما گفت، طالبان به تنهایی قادر به اجرای این بمب گذاری نبوده‌اند و دست‌های بزرگتری پشت پرده است.
وزارت امور خارجه پاکستان این ادعا را رد کرده و گفت، آماده است تا برای تحقیق درخصوص این اقدام که یک اقدام مجرمانه است، کمک کند.
یکی از دیپلمات‌های عالی رتبه ترکیه روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه و همتایانش آصف علی زرداری و حامد کرزی در خصوص شیوه افزایش همکاری‌های دو جانبه میان پاکستان و افغانستان به خصوص در حوزه‌ امنیتی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.
از زمانی که از سال ۲۰۰۷ میلادی مکانیسم رایزنی‌های متعارف برای ترغیب کشورهای افغانستان و پاکستان در خصوص همکاری علیه افراط گرایان ایجاد شد، این ششمین نشست در ترکیه، یکی از اعضای ناتو محسوب می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.