هشدار به کنری‌ها: یا ۲۰۰ هزار کلدار بدهید یا منطقه را ترک کنید

گزارشگر:یک شنبه 11 سرطان 1396 - ۱۰ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3باشنده‌گان ولسوالی وتیپورِ کنر می‌گویند، افراد مسلح از چندی به این‌سو هشدار داده‌اند که کارمندان دولتی باید ۲۰۰ هزار کلدار پاکستانی با یک میل سلاح به آن‌ها تحویل دهند و وظیفۀ خود را ترک کنند، در غیر این صورت باید منطقه را ترک کنند.
تاکنون هویت دقیق این افراد مشخص نیست؛ به باور شماری این افراد مربوط داعش اند و به باور برخی دیگر نیروهای طالبان هستند.
به گزارش سلام وطن‌دار، عبدالصمد و عباس، عضو نیروهای ارتش مستقر در این منطقه‌اند. آنان که به ولسوالی اسدآباد آواره شده‌اند می‌گویند، افراد ناشناس هشدار داده اند که اگر این شرایط را نپذیرند، کشته خواهند شد.
به گفتۀ عباس، این افراد گفته‌اند که در صورت ترک منطقه، حق ندارند مال و منال‌شان را با خود ببرند. بر بنیاد گفته‌های باشنده‌گان کنر، تاکنون ده‌ها خانواده ولسوالی وتیپور را ترک کرده‌اند و به مناطق دیگر آواره شده‌اند.
مقام‌های امنیتی نیز هشدار و شرایط افراد مسلح را می‌پذیرند و می‌گویند، برنامه‌هایی را برای سرکوب این افراد روی دست دارند.
جمعه‌گل همت، فرمانده پولیس کنر می‌گوید، در زودترین فرصت عملیات تصفیه‌یی برای پاک‌سازی مناطق از وجود افراد مسلح راه‌اندازی خواهند کرد.
آقای همت هم‌چنان، از سربازگیری داعش در ولسوالی‌های وتیپور، نورگل، ناره، چپدره و مانوگی خبر می‌دهد و می‌گوید، شمار افراد داعش تاحال در این ولسوالی‌ها به بیش از ۲ هزار تن رسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.