سناتوران امریکایی در کابل: پاکستان تغییر نکند، مجازات می‌شود

گزارشگر:چهارشنبه 14 سرطان 1396 - ۱۳ سرطان ۱۳۹۶

هیأت سناتوران امریکایی در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی، گفته‌اند که اگر پاکستان در استراتژی خویش تغییر نیاورد، مجازات خواهد شد.
هیأتی از سناتوران امریکایی تحت ریاست جان مکین دیروز پس از سفر به اسلام‌آباد به کابل آمدند و با محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری و عبدالله عبدالله mandegar-3رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار کردند.
جان‌مکین رییس هیأت سناتوران امریکایی، با بیان این‌که مقامات پاکستانی در خصوص همکاری با افغانستان اعلام آماده‌گی کردند، گفت که پاکستان باید در زمینۀ تأمین صلح و مبارزه با هراس‌افگنان با افغانستان همکاری کند. او افزود که روابط ما با پاکستان این‌گونه ادامه پیدا کرده نمی‌تواند.
همچنان، لیندسی گراهام عضو دیگر هیأت سناتوران امریکایی گفت که وضعیت کنونی در منطقه قابل قبول نیست. اگر پاکستان تغییر کند، مکافات خواهد شد و اگر تغییری در پالیسی این کشور رونما نگردد، مجازات خواهد گردید.
آقای گراهام ابراز امیدواری کرد که انتخابات پارلمانی افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار شود.
همچنان، سناتوران امریکایی گفتند که حمایت واشنگتن از افغانستان فرا جناحی و گروهی است. آن‌ها با ابراز نگرانی از تماس‌های کشورهای منطقه با طالبان، از تعهد کشورشان در راستای حمایت نظامی و مالی از افغانستان اطمینان دادند.
اشرف‌غنی رییس حکومت وحدت ملی در دیدار با سناتوران امریکایی از عملیات مشترک تحت نظارت نیروهای امریکایی در دو سوی خط دیورند پشتیبانی کرده است.
عبدالله عبدالله در دیدار با هیأت امریکایی گفته که فاصله میان مردم و حکومت بیشتر شده و باید اقداماتی در راستای جلب حمایت مردم صورت گیرد.
آقای عبدالله افزوده که وضعیت کنونی باید تغییر کند، مردم از وضعیت خسته شده‌اند و دیگر اوضاع کنونی را بر نمی‌تابند.
او از تعهد حکومت برای برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۸ سخن زد و تأکید کرد که راهی جز برگزاری انتخابات وجود ندارد.
رییس اجرایی گفت که باید بر پاکستان فشار آورده شود تا از حمایت گروه‌های هراس‌افگن دست بردارد. رییس اجراییه کشور افزود که ما مسوولیت همۀ اوضاع کشورمان را به پاکستان نمی‌اندازیم؛ اما به این کشور نباید معافیت داده شود.
عبدالله با اشاره به تماس‌های کشورهای منطقه با طالبان گفت که منابع تمویل و حمایت گروه‌های هراس‌افگن، مواد مخدر، منابعی غیرحکومتی و کشور همسایۀ ما پاکستان می‌باشد.
رییس اجرایی گفت که دیگر کشورهای منطقه با وجود این‌که تماس‌هایی را با طالبان برقرار کرده‌اند، اما هرگز منافع خویش را در حاکمیت طالبان بر جغرافیای افغانستان نمی‌بینند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.