سفر اتمر به قزاقستان و ازبکستان

گزارشگر:سه شنبه 27 سرطان 1396 - ۲۶ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی برای انجام گفت‌وگوهای سیاسی و نظامی با مقامات برخی کشورهای آسیای مرکزی، در رأس یک هیأت بلندپایۀ دولتی، ابتدا عازم آستانه، پایتخت قزاقستان شده است.
در یک بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت ملی آمده است که مشاور امنیت ملی کشور در اولین سفر خود به کشورهای آسیای مرکزی، نخست در آستانه پایتخت قزاقستان، درباره تأمین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، به خصوص چگونگی راه های مبارزه با هراس افگنی، با مقام های سیاسی و نظامی این کشور گفتگو خواهد کرد.
شورای امنیت ملی افزوده که آقای اتمر در این دیدار در کنار بحث درباره توسعه همکاری های دوجانبه میان هر دو کشور، در مورد موضوعات تعقیبی نشست ها و دیدارهای قبلی نیز گفتگو خواهد کرد.
در این بیانیه آمده که مشاور امنیت ملی در دیدار با مقامات قزاقستانی، روی بهبود و دوام همکاری های اقتصادی میان دو کشور نیز صحبت خواهد نمود.
قرار است پس از قزاقستان، مشاور امنیت ملی کشور سفری به ازبکستان داشته و در آن جا نیز با مقامات بلندپایه آن کشور درباره چگونگی همکاری های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان هر دو کشور بحث خواهد کرد.
در همین حال، هیأتی در بخش اقتصادی که در رأس آن داکتر محمد همایون قیومی، مشاور اقتصادی رییس جمهور قرار دارد، با هیأت بلندپایه امنیتی در ازبکستان می‌پیوندد، که به گونه مشترک به بحث‌های سیاسی و اقتصادی میان هر دو کشور خواهند پرداخت و این گفت‌وگوها را پیش خواهند برد.
دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افزوده که حنیف اتمر در این سفر با جانب ازبکستانی درباره صلح و نیز چگونگی مبارزه در برابر تروریزم گفت‌وگو خواهد کرد و نیز هیأت اقتصادی درباره تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی میان دو کشور با مقامات ازبکستانی مذاکره خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.