حقوق کارمندان مراکز ثبت‌نام رأی‌دهنده‌گان تاکنون پرداخت نشده است

گزارشگر:دوشنبه 1 اسد 1397 - ۳۱ سرطان ۱۳۹۷

شماری از کارمندان و ماموران مرکزهای ثبت‌نام رأی‌دهنده‌گان می‌گویند، با این‌که بیشتر از یک ماه از پایان روند ثبت‌نام رأی‌دهنده‌گان می‌گذرد؛ اما کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون حقوق ماهوار آنان را نپرداخته است.
mandegar-3برخی از آنان به سلام‌وطندار می‌گویند، حقوق مسوولان و آمران مراکز ثبت‌نام پرداخت شده است؛ اما حقوق مأمورانی که بیش از ۱۲ هزار افغانی معاش ندارند، تاکنون پرداخت نشده است.
یلدا امیری، نورالله سعیدی و مرسل شیرزی، سه تن از ماموران مرکزهای ثبت‌نام رأی‌دهنده‌گان در کابل با نگرانی از پرداخت‌ نشدن حقوق ماهوارشان می‌گویند، از تاریخ ۱۵ حمل تا ۲۳ جوزا با کمیسیون مستقل انتخابات کار کرده‌اند؛ اما به دلایل نامعلومی حقوق‌شان تاکنون پرداخت نشده است.
به گفتۀ آنان، هیچ کدام از آمران و مسوولان کمیسیون پاسخ قناعت‌بخش نمی‌دهند و بیش از یک ماه است که می‌گویند، حقوق‌تان هفتۀ بعد حواله می‌شود.
اما مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند، بنابر برخی مشکلات در پرداخت حقوق ماهوار کارمندان مرکزهای ثبت‌نام رأی‌دهندگان تأخیر به‌ وجود آمده، که با رفع این مشکلات، حقوق کارمندان به زودی پرداخت می‌شود.
معاذالله دولتی، معاون مالی و اداری کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، روند پرداخت حقوق این کارمندان به علت تراکم کارمندان، طی مراحل مدارک و اشتباه‌های نوشتاری در نام‌ها، با تأخیر روبه‌رو شده است.
دولتی می‌گوید، حقوق کارمندان مرکزهای ثبت‌نام رأی‌دهندگان از سوی دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان یاUNDP پرداخت می‌شود.
کمیسیون مستقل انتخابات تنها در کابل ۵۵۳ مرکز ثبت‌‌نام رأی‌دهنده‌گان دارد که در هر مرکز ۷ تن بدون تعطیلات و با دل‌بسته‌گی به حقوق ماهوارشان کار می‌کردند؛ اما اکنون که بیشتر از یک ماه از ختم این روند می‌گذرد، حقوق‌شان پرداخت نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.