بازداشت ۱۵ قاچاقبر مواد مخدر در ۱۰ روز

گزارشگر:سه شنبه 3 اسد 1396 - ۰۲ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3مقام‌های وزارت داخله می‌گویند که در جریان ۱۰ روز گذشته ۱۵ تن را به اتهام انتقال مواد مخدر از فرودگاه کابل بازداشت کرده‌اند.
سیدمهدی کاظمی، مسؤول مطبوعاتی معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله به سلام‌وطندار می‌گوید که در جریان ۱۰ روز گذشته ۱۵ تن را در پیوند به انتقال ۶ کیلوگرام هیرویین از فرودگاه حامدکرزی گرفتار کرده‌اند.
به گفتۀ اقای کاظمی این اداره برای جلوگیری از قاچاق موادمخدر به ویژه از فرودگاه حامدکرزی اقدامات جدیی را روی دست گرفته است.
به گفتۀ او، معلومات کشفی آنان نشان می‌دهد که ۹۵ درصد قاچاق مواد مخدر از فرودگاه کابل به هند و ۵ درصد به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.
محمد حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر نیز می‌گوید، به علت افزایش ناامنی‌ها امسال نسبت به سال‌پار کشت و تولید مواد مخدر افزایش خواهد داشت.
به گفتۀ آقای دانشیار به شمول دو ولسوالی بلخ، کشت‌وتولید مواد مخدر در ولایت‌های هلمند، ارزگان، فاریاب، کندهار و ننگرهار افزایش داشته است.
مقام‌های وزارت مبارزه با موادمخدر می‌گویند که کشورهای همسایه به آنچه در نشست منطقۀ برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تعهد کرده بودند، عمل نکرده‌اند و متاسفانه، هنوزهم این کشورها راه‌امن ترانزیت مواد مخدر اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.