تلـفات سنـگین طالبـان در فـاریـاب

- ۰۳ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3مسوولان امنیتی در شمال کشور می‌گویند در نتیجه حملات هوایی شب گذشته در ولایت فاریاب دست‌کم ۱۴۲ جنگجوی طالبان از جمله ۹ فرمانده برجسته این گروه کشته شدند.
دلاور شاه دلاور فرمانده پولیس فاریاب گفت که این حملات هوایی در ولسوالی‌های لولاش، قیصار و شیرین تگاب انجام شده است.
سخنگوی نیروهای کامندو نیز از واردکردن تلفات سنگین به طالبان خبر داده است. جاوید سلیم گفت که تنها در یک منطقه طالبان بیشتر از چهل کشته داده‌اند.
ولسوالی لولاش ولایت فاریاب دو روز قبل از کنترل دولت خارج شد و به دست طالبان افتاد.
در خبرنامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین که روز سه‌شنبه، سوم اسد به رسانه‌ها فرستاده شده، آمده که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از آسیب دیدن افراد غیرنظامی، از مرکز ولسوالی لولاش، عقب نشینی تاکتیکی کرده بودند.
سخنگوی پولیس ولایت فاریاب یک روز پس از سقوط ولسوالی لولاش گفت که حدود دوصد نفر از نیروهای امنیتی و نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی در یک قلعه محاصره شدند.
در خبرنامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین آمده که حملات هوایی شب گذشته در حمایت از افراد محاصره‌شده انجام شده که تلفات سنگینی به مخالفان وارد ساخته است.
اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان ادعاهای نیروهای امنیتی دولت را رد کرده و گفته است که در عملیات هوایی شب گذشته تنها ۳ جنگجوی آنها کشته و پنج نفرشان زخمی شدند.
مقامات محلی گفته‌اند که سربازان نیروهای امنیتی افغانستان برای پاکسازی ولسوالی لولاش از حضور مخالفان مسلح تجهیز و آماده شده‌اند…. ادامه صفحه ۶
تلـفات سنـگین طالبـان…
مقام‌های امنیتی روز یکشنبه اول اسد تایید کردند که ولسوالی لولاش به دست طالبان سقوط کرده و نیروهای امنیتی از مرکز این ولسوالی عقب نشینی کردند.
ولسوالی لولاش که “کوهستان” هم خوانده می‌شود، از چند هفته پیش تحت حملات شدید گروه طالبان قرار داشت.
پولیس فاریاب می‌گوید افرادی از طالبان که به لولاش حمله کرده‌اند، دارای منابع حمایتی در ولایت‌های بادغیس، غور و سرپل هستند. در نبرد جاری هم افرادی از این ولایت‌ها به لولاش رفته‌اند.
در حال حاضر نیروهای دولتی در هشت ولسوالی این ولایت درگیر جنگ با گروه طالبان هستند، اما به جز لولاش، مراکز هیچ‌یک از این ولسوالی‌ها به دست طالبان نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.