بی‌توجهی مسوولان به بانوان قهرمان

گزارشگر:شنبه 14 اسد 1396 - ۱۳ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3برخی اعضای تیم ملی بسکتبال بانوان معلول کشور، پس از کسب جام قهرمانی در مسابقات آسیایی معلولان در هند، به زادگاه‌شان در هرات بازگشتند.
هر چند در فرودگاه هرات از این بانوان بسکتبال استقبال گرمی از سوی مسوولان نهادهای دولتی نشد، اما این بانوان می‌گویند که با کمترین امکانات توانسته‌اند که جام قهرمانی این مسابقات را بگیرند.
سمیۀ نوری، یک تن از ملی‌پوشان تیم بسکتبال معلول گفت: “واقعاً جای تأسف است که هیچ ارگان دولتی به خاطر استقبال از ما به فرودگاه نیامدند و تنها خانواده‌ها و ریس پارالمپیک به استقبال ما آمد”.
اعضای تیم ملی بسکتبال بانوان معلول کشور پس از کسب چهار پیروزی در مقابل، هند، اندونیزیا و تایلند موفق به کسب این عنوان قهرمانی شده‌اند.
هم اکنون سه بانو از هرات عضویت تیم ملی بسکتبال معلولان کشور را دارند و توانستند که در نخستین مسابقۀ بیرون‌مرزی برای افغانستان، افتخار کسب کنند.
جمیله احمدی، یک تن از اعضای این تیم به رسانه‌های گفته است: “ما توانستیم که با کم‌ترین امکانات مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنیم و برای ما جای افتخار و خوشی است که توانستیم برای مردم خود افتخار کسب کنیم”.
در همین حال، مسوولان در ادارۀ پارالمپیک هرات، از بی‌پروایی مقام‌های حکومتی در راستای فراهم ساختن امکانات ورزشی، برای بانوان معلول در این ولایت سخت انتقاد می‌کنند.
نادرشاه حیدری، رییس این اداره می‌گوید: “دولت در بخش حمایت از ورزشکاران معلول بی‌توجه است و تاکنون هیچ کاری برای این ورزشکاران نکرده و این ورزشکاران که امروز موفق به کسب جام قهرمانی شده‌اند، با کم‌ترین امکانات به تمرین مصروف هستند”.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.