سرور دانش: مخالفان سیاسی حکومت وخامت اوضاع را درک کنند

- ۲۲ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3سرور دانش، معاون دوم ریاستی حکومت وحدت ملی از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت‌پراکنی‌های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم‌تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار نیروهای امنیتی سهم بگیرند.
آقای دانش که دیروز شنبه (۲۱ اسد) در مراسم معرفی مصطفی مستور به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت اقتصاد سخن می‌گفت، بار دیگر جنایت طالبان در منطقۀ میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را محکوم کرد.
معاون دوم محمد اشرف غنی بیان داشت که جنایت میرزا اولنگ پرده از چهرۀ سیاه و ضد دینی و ضد انسانی گروه‌های تروریستی برداشته و ماهیت ددمنشانه و جنایات جنگی و جرایم ضد بشری آنان را افشا ساخته است.
او در مورد این‌که گروه طالبان قتل عام مردم بی‌گناه میرزا اولنگ را از طریق شبکه‌های اجتماعی انکار کرده و گفت که این تبلیغات گروه طالبان یک تلاش مذبوحانه است.
استاد دانش تأکید کرد که مردم افغانستان باید امروز بدانند که آنان در تمام مناطق کشور به جرم حمایت از دولت کشته می‌شوند و اموال و زنده‌گی آنان به غارت می‌رود.
به گفتۀ معاون دوم رییس حکومت وحدت ملی، حمایت مردم از دولت، حمایت از یک شخص، یک قوم و یا حمایت از یک جریان سیاسی نیست؛ بلکه حمایت از دولت به معنای حمایت از حفظ ارزش‌های است که مردم افغانستان با تمام تلاش و فداکاری‌ها به دست آورده اند.
او گفت: “ما مانند گروه‌های تروریستی، وابسته و مطیع هیچ سازمان استخبارات خارجی نیستیم. ما به اراده و انتخاب مردم این نظام را ایجاد کرده ایم. ما به ارزش‌های دینی و فرهنگی و به منافع ملی خود پایبند هستیم. ما با یک قرائت عقلانی و اعتدالی از دین، شریعت و قوانین مطابق با شریعت را اساس و بنیاد نظام سیاسی و قانون‌گذاری خود می‌دانیم”.
آقای دانش از مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت‌پراکنی‌های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم‌تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار اردو و پولیس کشور سهم بگیرند.
او از جوانان خواست تا بیش از این تماشاچی اوضاع کشور نباشند و در هم‌آهنگی با نیروهای ارتش و پولیس و در قالب بسیج عمومی مردمی به پا خیزند و در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابل هراس‌افگنان وابسته به استخبارات بیگانه، از جان و مال مردم خود و از دست‌آوردهای نظام سیاسی خود، دفاع کنند.
معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی با تأکید بر این‌که نباید مسایل سیاسی را قومی، مذهبی و زبانی پنداشته و به ادبیات نفرت و خشونت از نوع دیگر دامن بزنیم از منتقدان سیاسی حکومت خواست که وخامت اوضاع را درک کنند.
او تأکید کرد که اکنون برخی از کاستی‌ها و خلأهایی که در کابینه و دستگاه اجرایی کشور پیش آمده بود، در حال رفع شدن است و تعداد زیادی از وزرا و رؤسای جدید در این روزها معرفی شدند و چند مورد باقی مانده هم در روزهای نزدیک آینده معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.