پتریوس: جنگ افغانستان چندساله نیست

گزارشگر:چهار شنبه 8 سنبله 1396 - ۰۷ سنبله ۱۳۹۶

mandegar-3جنرال دیوید پتریوس فرمانده سابق نیروهای امریکایی در عراق، افغانستان و خاورمیانه و رییس سابق سازمان سیا اعلام کرد که امریکا و کشورهای عضو ناتو پس از افزایش نیرو در افغانستان برای چندین دهه باقی خواهند ماند.
این جنرال ارشد امریکایی به روزنامه تایمز انگلیس گفت: این احتمال وجود دارد که امریکا مانند جاپان و کره جنوبی حضورش در افغانستان را نیز دایمی کند.
وی معتقد است که امریکا در حضور دایم و پایدارش در افغانستان منافع ملی قابل توجهی را دنبال می‌کند که به همین دلیل تعهد دراز مدت امریکا با افغانستان برای واشنگتن اهمیت ویژه‌یی دارد.
این جنرال بازنشسته امریکا افزود: جنگ ۱۶ ساله امریکا در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است.
پتریوس اظهار داشت: این یک جنگ چندساله نیست بلکه بیشتر از یک دهه به طول می‌انجامد و امریکا نیز در مبارزات نسلی قرار گرفته به همین دلیل نیاز به یک تعهد پایدار دارد و معتقد است که تعهدش به افغانستان نیز پایدار خواهد بود.
این جنرال ارشد امریکایی از تعیین زمان خروج نیروهای امریکایی در دوران ریاست جمهور اوباما انتقاد کرد.
وی معتقد است که استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان و منطقه نتیجه خواهد داد و از عدم تعیین تاریخ خروج غیر واقعی از افغانستان نیز حمایت کرد.
از سوی دیگر، برخی از کارشناسان معتقدند که جنرال پتریوس و مک‌کریستال عملکرد ضعیفی را در افغانستان داشته و نتوانستند یک استراتژی کارآمد را برای مقابله با طالبان اتخاذ کنند.
اخیرا جنرال جان‌ نیکلسون فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته بود: تا زمانی که طالبان دست از جنگ نکشند و به روند صلح با دولت افغانستان نپیوندد نیروهای خارجی در افغانستان همچنان حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.