تجلیل با شکوه از سال‌روز شهادت قهرمان ملی در ولایت پنجشیر

گزارشگر:ناجیه نوری/ سه شنبه 21 سنبله 1396 - ۲۰ سنبله ۱۳۹۶

روز یک‌شنبه ۱۹ سنبله/ شهریور، هزاران نفر از سراسر افغانستان به خاطر تجدید پیمان با قهرمان ملی کشور، به ولایت پنجشیر رفته بودند.
ده ها تن از شخصیت‌های سیاسی، بانوان و نهادهای فرهنگی نیز به مناسبت شانزدهمین سال‌وز شهادت قهرمان ملی به پنجشیر رفته و به پای مرقد mandegar-3مطهر قهرمان ملی با گذاشتن اکلیل‌های گل یاد و خاطر او را گرامی داشتند.
داکترعبدالله عبدالله، رییس‌اجرایی حکومت وحدت‌ملی، احمدولی مسعود رییس عمومی بیناد شهید احمدشاه مسعود، احمد ضیاء مسعود، بسم الله محمدی وزیر پیشین وزارت دفاع، ادیب فهیم معاون ریاست عمومی امنیت ملی، متین بیک رییس ارگان‎های محلی، محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا، سرپرست وزیران دفاع و داخله و رییس ستاد ارتش بر آرامگاه قهرمان ملی اکلیل گل گذاشتند.
همچنان هزارتن از شهروندان افغانستان از سراسر کشور به خاطر تجدید پیمان با قهرمان ملی به پنجشیر رفته و با او تجدید پیمان کردند و در همین حال شماری از بانوان از نهادها و موسسات مختلف کشور به پنجشیر رفته و با گذاشتن اکلیل گل در آرامگاه قهرمان ملی کشور به او ادای احترام کردند.
این خانم‌ها که از ولایات مختلف آمده بودند، می‌گویند: علاقه و عشقی که به قهرمان ملی دارند سبب شده تا به پنجشیر آمده و از نزدیک با قهرمان ملی تجدید پیمان کنند.
در همین حال، شماری از نماینده‌گان مجلس نماینده‌گان شورای ولایتی کابل و شماری از ولایت دیگر نیز به پنجشیر رفته و با گذاشتن کلیل گل در پای مرقد مطهر آمرصاحب شهید، ادای احترام کردند.
زهر نوابی نماینده شورای ولایتی کابل و فاطمه نورزی نماینده شورای ولایتی هلمند نیز که از ولایت هلمند به خاطر ادای احترام به قهرمان ملی کشور، به پنجشیر رفته بودند، با گذاشت اکلیل گل به پای مرقد مطهر قهرمان ملی به او ادای احترام کردند.
همچنان جمع زیادی از جوانان نیز از ولایت‌های مختلف به خاطر ادا احترام و تجدید پیمان با قهرما ملی‌شان به ولایت پنجشیر رفته بودند و با گل‌گذاری و دعا به شهید مسعود ادای احترام کردند.
با وجود آن‌که از هفتۀ شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی کشور همه سال تجلیل به عمل می‌آید؛ اما از شانزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور امسال به گونۀ گسترده در سراسر افغانستان نیکوداشت به عمل آمد.
همچنان، شهروندان کشور در کشورهای خارجی به مناسبت سالروز شهادت قهرمان ملی برنامه‌های ویژه‌یی را برگزار کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.