انفجار در کابل؛ یک کشته و ۱۵ زخمی

- ۲۸ قوس ۱۳۹۱

در انفجار یک موتر مملو از مواد انفجاری در بیرون شرکت امریکایی در کابل که قراردادی ارتش ملی است، یک تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند. انفجار در منطقه هودخیل کابل صورت گرفت.
پولیس و شاهدان عینی گفتند که روز دوشنبه در جادۀ جلال آباد- کابل، یک انفجار شدید رخ داده است. گزارش‌ها می‌رساند که در این انفجار یک تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخم برداشته اند. چندین پایگاه نیروهای خارجی در این جاده مستقر هستند.
جنرال ایوب سالنگی، فرماندۀ پولیس کابل گفت که مواد منفجره در یک موتر کوچک جاسازی شده بود و در بیرون شرکت قراردادی ارتش افغانستان منفجر شد. این شرکت امریکایی براساس یک قرارداد، تاسیسات پولیس و ارتش افغانستان را می‌سازد.
طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند.
یکی از کارمندان این شرکت ساختمانی به خبرگزاری فرانس پرس گفت که پنج فرد خارجی از ایالات متحده امریکا و افریقای جنوبی در میان زخمیان حادثه اند. او افزود: «ما در دفتر نشسته بودیم که انفجار بزرگی به وقوع پیوست. سقف بر سر ما فروریخت و ۱۰ تا ۱۲ همکار افغان ما در دفتر زخمی شدند».
در ماه می، بمبگذاران طالب در همان منطقه به یک مهمانخانه که تحت تدابیرشدید امنیتی قرار داشت و محل رفت و آمد غربی‌ها می‌باشد، حمله کردند. هفت تن در این حمله انتحاری و درگیری نیروهای محافظ با طالبان که برقع پوشیده بودند، کشته شدند. این واقع در مجموعه ساختمان‌های موسوم به «قریه سبز» رخ داد که اتحادیه اروپا، سازمان ملل و نیروهای امدادگر از آن استفاده می‌کنند.
طالبان و متحدینشان، شبکه حقانی، یکی از مرگبارترین دشمنان نیروهای غربی در افغانستان، مسوول چندین حمله گسترده در کابل شناخته شده اند. حکومت افغانستان تقلا می‌کند تا شرایط امنیتی را در آستانه خروج اکثر نیروهای تحت رهبری ناتو در پایان سال ۲۰۱۴، بهبود بخشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.