دو عضو رهبری پیشین طالبانِ پاکستانی در کجا کشته شدند؟

- ۱۸ دلو ۱۳۹۸

طالبان پاکستانی یا (TTP) تایید کرده که شیخ خالد حقانی، و قاری سیف‌الله از اعضای رهبری پشین این گروه کشته شده اند. این گروه با نشر اعلامیه‌یی گفته که خالد حقانی همراه با قاری سیف‌الله در سفر بودند و هفتۀ گذشته پس از یک درگیری کشته شده اند.
شیخ خالد حقانی، از نزدیکان حکیم‌الله مسعود، رهبر تحریک پیشین طالبان پاکستانی بود و پس از کشته شدن او به عنوان معاون این گروه تعیین شد. بربنیاد گزارش‌ها، شیخ خالد حقانی در زمان حکیم‌‌الله مسعود، ریاست شورای طالبان پاکستانی را به عهده داشت.
گفته می‌شود که آقای حقانی با شبکۀ القاعده روابط نزدیک داشت و به شدت مخالف مذاکرات صلح با دولت پاکستان بود. طالبان پاکستانی تا اکنون در مورد محل درگیری و کشته شدن این افراد معلومات نداده؛ اما برخی رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های آن کشور ادعا کرده اند که این افراد در شهر کابل کشته شده اند. در حالی که از این رویداد یک هفته می‌گذرد، اما طالبان پاکستانی خبر آن را تا کنون مخفی نگه داشته بوند.
همزمان با این، یک منبع امنیتی به صدای امریکا گفته که هفته گذشته دو نفر توسط یک شبکۀ ترورستی در کابل ترور شدند که تحقیقات در این مورد ادامه دارد. این منبع افزود که در پیوند به این رویداد، برخی افراد توسط امنیت ملی بازداشت شده و به زودی پیشرفت‌ها در مورد این قضیه با رسانه‌‌ها شریک خواهد شد.
به گفتۀ این منبع، این افراد تا اکنون از سوی امنیت ملی افغانستان «طالبان پاکستانی تثبیت نشده اند.» در همین حال، یک منبع دیگر به صدای امریکا گفته که افراد کشته شده باشنده‌گان ولایت کنر اند و جسد‌های آنان در ولسوالی شنتل این ولایت انتقال یافته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.