وزیر دفاع استرالیا: اظهارات کرزی مایوس‌کننده است

- ۱۴ سنبله ۱۳۹۱

مقامات استرالیا روز دوشنبه، اظهارات رییس‌جمهور کرزی را مبنی بر اینکه عملیات شبانه نیروهای نظامی استرالیا در ارزگان بدون صدور مجوز از سوی مقامات محلی صورت گرفته، رد کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات در کابل این اقدام استرالیا را که در پی کشته شدن سه تن از مربیان نظامی استرالیایی توسط یک فرد وابسته با طالبان صورت گرفته، محکوم کردند و آن را «عملیات نظامی یک‌جانبه» نامیده‌اند.
ریاست‌جمهوری افغانستان طی بیانیه‌یی اعلام کرد: رییس‌جمهوری این عملیات را نقض آشکار تفاهم‌نامه امضا شده بین نیروهای ناتو و افغانستان می‌داند.
این در حالی است استفان اسمیت، وزیر دفاع استرالیا گفت که این عملیات در منطقه ناآرام ارزگان با اجازه مسوولان مربوطه انجام شده و در ادامه گفت که این عملیات به طور مشترک توسط ۶۰ نیروی استرالیایی و ۸۰ نیروی افغان انجام شده است.
استفان اسمیت افزود: بیانیه‌ صادر شده از سوی حامد کرزی در رابطه با عملیات نیروهای استرالیایی کاملا نادرست است.
وزیر دفاع استرالیا اظهارات حامد کرزی را مایوس‌کننده نامید و آن را یک سو‌تفاهم توصیف کرد.
هدف از اجرای این عملیات که توسط والی و فرمانده پولیس ولایت ارزگان به تصویب رسیده بود دستگیری فرد قاتل سه تن از مربیان نظامی نیروهای استرالیایی بوده است.
وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که در طول این عملیات دو شبه‌نظامی زخمی و یک شبه‌نظامی دیگر دستگیر شدند.
مرد دستگیر شده که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد مظنون است به اینکه به فرد قاتل کمک کرده تا فرار کند.
اسمیت به خبرنگاران گفت: نتیجه‌ این عملیات دستگیری فردی بود که نه‌ تنها مظنون به تصدی رهبری عملیات شبه‌نظامی در ارزگان است بلکه شخصی است که به قاتل کمک کرده تا فرار کند.
گفته می‌شود که فرد مهاجم یونیفورم ارتش را بر تن داشته است.
این ولایت که در شرق افغانستان واقع شده همه روزه شاهد کشته شدن سربازان خارجی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.