احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





محمد اشرف غنی در پکتیا: وابسته‌گی افغانستان به کشورهای همسایه کاهش یافته است

گزارشگر:شنبه 25 سنبله 1396 - ۲۴ سنبله ۱۳۹۶

محمد اشرف‌غنی، رییس حکومت و حدت ملی در جریان سفرش به ولایت پکتیا گفت که با گسترش روابط تجاری افغانستان با کشورهای منطقه و جهان، وابستگی کابل به کشورهای همسایه کاهش یافته است.
mandegar-3آقای غنی که به هدف بررسی وضعیت عمومی امنیتی ولایات جنوب – شرقی، به پکتیا رفته بود، در دیدار با برخی از مسوولان امنیتی و شهروندان این ولایت، به بر قراری صلح و اجماع اساسی تأکید کرد و گفت که این اجماع به زودی به میان می‌آید.
رییس حکومت وحدت ملی، در حالی به ولایات جنوب- شرقی سفر می کند که نگرانی‌ها از بدترشدن وضعیت امنیتی در این ولایت افزایش یافته است.
گروه تروریستی طالبان در بیش از یک سال گذشته دو مرتبه ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا را به تصرف خود در آوردند.
آقای غنی در نشستی با بزرگان قومی از آن‌ها خواست برای تأمین صلح او را کمک کنند و در این بخش از ساختارهای قومی کار بگیرند.
آقای غنی افزود، ساختارهای قومی و جرگه‌ها، برای رساندن پیام صلح نقش مهم دارند. هم‌چنان، از مردم نیز خواست تا جلو آن حلقاتی را بگیرند که در تلاش ایجاد تفرقه در بین مردم اند.
او در سفرش به ولایات جنوب شرق، نیروهای امنیتی کشور را نیز ستایش کرد و گفت، آنان با شجاعت مخالفان مسلح دولت را به زانو در آورده و تهدیدهای احتمالی‌شان را نیز از بین برده‌اند.
رییس حکومت وحدت ملی، به باشندگان ولایات جنوب شرق نیز تعهد سپرد که در بخش تنظیم آب، آموزش و پرورش و برق، پروژه‌های بزرگ اقتصادی را تطبیق خواهد کرد.
آقای غنی با بیان این‌که افغانستان میزان روابط تجارتی‌اش با منطقه و جهان را گسترش داده ، گفت که درحال حاضر وابستگی افغانستان به کشورهای همسایه کاهش یافته است.
آقای غنی با اشاره به پاکستان گفت، زمانی که سرحد بسته می‌شد، قیمت اموال تاجران در افغانستان چند برابر افزایش می‌یافت؛ اما در طی سه سال گذشته، این مشکلات را تا ۷۰ درصد حل کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.