کامرون به مأموریت جنگی کشورش در افغانستان پایان می‌دهد

- ۲۸ قوس ۱۳۹۱

نخست وزیر بریتانیا قصد دارد با کاهش گستردۀ تعداد نیروهای نظامی این کشور در پایان تابستان سال ۲۰۱۳ میلادی، به ماموریت آنها در افغانستان خاتمه دهد.
بر اساس گزارش‌ها، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا قصد دارد دست کم ۴۵۰۰ نیروی بریتانیای مستقر در افغانستان را از کشور خارج کند.
روزنامه دیلی تلگراف نیز نوشت، همزمان با آغاز گفت‌وگوها میان دولت لندن و شرکای ناتو درباره تعداد و نوع سربازانی که قرار است پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ در این کشور باقی بمانند بریتانیا نیز اعلام کرد، که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ تن از سربازان ارتش را از افغانستان خارج کند، البته کامرون از اعلام یک چهارچوب زمانی دقیق در این باره خودداری کرد چرا که تنش‌هایی میان سیاستمداران و فرماندهان دفاعی بریتانیا در این خصوص وجود دارد.
فرماندهان ارتش بریتانیا همچنان بر این عقیده‌اند که اقدامات و دستاوردهای ناتو در مقابل طالبان خوب نبوده و تردیدهایی نیز در خصوص قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نیروهای امنیت ملی افغانستان وجود دارد.
فرماندهان ارشد ارتش بریتانیا همچنین معتقدند که کاهش سریع تعداد نیروهای  نظامی این کشور در افغانستان زنده‌گی نیروهایی را که در هلمند باقی مانده‌اند، به مخاطره می‌اندازند و در بدترین وضع ممکن استراتژی خروج نیروها را از مسیر درست منحرف می‌کند.
تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات این اظهارنظر از سوی دیوید کامرون احتمالاً در نشست امروز سه شنبه شورای امنیت ملی و با حضور وزیران ارشد، فرماندهان نظامی و مقام‌های اجتماعی این کشور اتخاذ می‌شود.
همچنین برندان نلسون، سفیر سابق استرالیا در ناتو گفت که خروج سریع نیروها از افغانستان توسط بریتانیا و واگذاری مسایل امنیتی به امریکا و سایر نیروهای ائتلاف یک بی‌مسوولیتی است.
نیروهای ایتلاف قصد دارند تا کنترل و مسوولیت امنیت داخلی افغانستان را تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به دولت این کشور واگذار کنند.
همچنین نیروهای ارتش و استرالیا احتمالا در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به صورت تدریجی از افغانستان خارج می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.