احمدزی: مردم در سردرگمی به سر می‌برند تقـوا: ولایت کــابل انگشت ششـم است

- ۲۸ قوس ۱۳۹۱

مسوولان پروسۀ انتقال مسوولیت‌های امنیتی، چالش‌های عمدۀ عدم تطبیق پروژه‌های انکشافی را نبود حکومت‌داری خوب و نبود امنیت در برخی از ولسوالی‌های کابل عنوان می‌کنند.
رییس کمیسیون انتقال مسوولیت‌های امنیتی که روز دوشنبه در نشستی با مسوولان مرکز و ولسوالی‌های کابل صحبت می‌کرد، بر ایجاد هماهنگی مشترک میان ارگان‌های دولتی تاکید کرد.
اشرف‌غنی احمدزی، نبود ارادۀ مشترک سیاسی و عدم هماهنگی بین ارگان‌های دولتی را یکی دیگر از مشکلات عمده در برابر تطبیق پروژه‌های انکشافی خواند.
او گفت: مشکل اساسی ما این است که مردم در یک سردرگمی بسر می‌برند و نمی‌دانند که از کجا به کجا می‌روند، امنیت بدون یک چهارچوب، تامین شده نمی‌تواند، چون وقتی می‌گویید: انکشاف موازی صورت بگیرد، عدالت و اداره بیاید، باید بالای طرح ثبات کار شود؛ سهم‌گیری مردم به صورت بنیادی تأمین نشده و هنوزهم یک فاصله وجود دارد.»
این نشست از سوی کمیسیون پروسۀ انتقال مسوولیت‌های امنیتی به هدف بررسی اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ولایت کابل برگزار شده بود.
در این حال، شماری از نماینده‌گان مجلس که در این نشست شرکت کرده بودند، نبود امنیت، حکومت‌داری خوب، غضب زمین‌های دولتی از سوی زورمندان و عدم تطبیق پروژه‌های انکشافی را از مشکلات اساسی ولایت کابل عنوان کردند.
شکریه بارکزی عضوی مجلس، از کارکردهای والی و کارمندان ولایت کابل انتقاد کرد.
به گفته خانم بارکزی، طی چند سال گذشته مسوولان ولایت کابل کارهای لازم را برای انکشاف پایتخت انحام نداده اند.
او گفت : «همه ساله بودجۀ ولایت کابل را به عنوان بیشترین بودجه در سند بودجه بیان می‌کنند، در حالی که کمترین خدمات در سطح ولایت کابل مخصوصاً ولسوالی‌ها و شهر کابل صورت می‌گیرد.»
اما والی کابل می‌گوید که پروژه‌های زیربنایی در کابل از سوی وزارت‌ها تطبیق می‌شود و در این بخش ولایت کابل صلاحیت بیشتر ندارد.
عبدالجبار تقوا والی کابل گفت: «ولایت کابل انگشت ششم است، هیچ صلاحیتی ندارد، علت اینست که تحت شعاع وزارت‌ها قرار گرفته است؛ وزارت‌ها همه پروژه‌ها را خودشان در اختیار دارند، والی کابل بیکار است، مثلی که مستوفی کابل هم بیکار شده است.»
پیش از این باشنده‌های شهر کابل و ولسوالی‌های مربوط این ولایت، نیز از عدم تطبیق پروژه‌های زیربنایی شکایت کرده اند. آنان حکومت را به بی‌توجهی در این راستا متهم کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.