رییس مجلس سنا: نشست پاریس بدبختی به بار می‌آورد

- ۲۸ قوس ۱۳۹۱

مجلس سنا با انتقاد از شرکت غیررسمی دولت و اعضای شورای عالی صلح در نشست پاریس نتیجۀ برگزاری این نشست را بدبختی افغانستان دانسته و اعلام کرد که اپوزیسیون دولت نباید مستقیماً در این نشست حضور می‌یافت.
فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا در جلسه علنی روز گذشتۀ این مجلس با انتقاد از دخالت سایر کشورها در روند صلح افغانستان، گفت: نشست پاریس بار دیگر برای افغانستان بدبختی به ارمغان می‌آورد و نمی‌تواند صلح را در افغانستان محقق کند، زیرا دیگر کشورها در این نشست دخالت دارند.
وی افزود: زمانی که شورای عالی صلح و شورای ملی در این نظام حضوری فعال دارند، نباید رهبران اپوزیسیون در این نشست شرکت می‌کردند.
هدایت‌الله رهایی، سناتوری از ولایت بامیان در این مورد اظهار داشت: دولت افغانستان چرا در خصوص پروسه صلح سیاست واحدی را اتخاذ نمی‌کند تا بتواند در این نشست‌ها به شکلی مستقیم نقش داشته باشد.
مقامات وزارت امور خارجۀ افغانستان پیشتر اعلام کرده بودند که نشست پاریس در هفته جاری با حضور نماینده‌گان طالبان برگزار می‌شود.‌
مقامات افغان اعلام کردند که این نشست، یک نشست رسمی نیست و شرکت‌کننده‌گان در خصوص مواضع رسمی گفت‌وگو نخواهند کرد.
در نشست پاریس، دو تن از نماینده‌گان طالبان، نماینده‌گانی از حزب اسلامی، برخی رهبران اپوزیسیون و شماری از اعضای شورای عالی صلح و دولت افغانستان شرکت خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.