احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





وزیر خارجه پاکستان: نگران نقش هند در راهبرد تازۀ امریکا هستیم

گزارشگر:یک شنبه 16 میزان 1396 - ۱۵ میزان ۱۳۹۶

خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد که دیدارش با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا یک تعامل مهم میان دو کشور بعد از اعلام راهبرد جدید امریکا برای منطقه جنوب آسیا از سوی ترامپ در ۲۱ اگست است.
mandegar-3به گزارش خبرگزاری فرانسه، خواجه محمد آصف در محل سفارت پاکستان در واشنگتن و در جریان گفت‌وگو با رسانه‌های امریکایی و خارجی گفت: روابط امریکا و پاکستان بعد از اعلام راهبرد جدید واشنگتن برای جنوب آسیا تحول جدیدی پیدا کرد.
وی افزود: اگر امریکا نگرانی‌هایی درباره آینده افغانستان دارد پاکستان هم به دنبال به رسمیت شناختن نگرانی‌های امنیتی مشروع خود در منطقه است چون ما حقیقتاً از بابت نقش قائل شده در این راهبرد برای هند و تلاش‌های این کشور به هدف بی‌ثبات سازی در بلوچستان پاکستان نگرانی داریم.
او با اعلام اینکه سفرش به واشنگتن به دعوت رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا انجام شده دیدارش با تیلرسون را «صمیمی و ثمربخش» توصیف کرد.
او اظهار داشت: پاکستان ارزش زیادی برای روابطش با امریکا در همکاری‌های هفت دهه‌ای میان دو کشور قائل است. ما می‌خواهیم روابطی بر پایه احترام دوجانبه داشته باشیم و معتقدیم دو کشور با تعامل سازنده، مداوم و سازمان یافته در سطح سیاسی و دیپلماتیک می‌توانند با یکدیگر برای اهداف مشترک صلح، ثبات و موفقیت در جنوب آسیا همکاری کنیم.
او گفت: پاکستان معتقد است تا زمانی که ثبات در افغانستان وجود نداشته باشد ما در منطقه از وضعیت‌های صلح محروم خواهیم بود و برای رسیدن به این هدف هم پاکستان و هم امریکا باید همکاری نزدیک داشته باشد.
او تاکید کرد: ما کاملاً همه مخفی‌گاه‌های مورد استفاده تروریست‌ها و عناصر ضد دولتی پاکسازی کرده‌ایم. با این حال این فرایند در جریان است و عملیات‌های اطلاعاتی از سوی سازمان‌های مجری قانون در سراسر کشور ادامه دارد.
وی افزود: ما در جریان سفر اخیر فرمانده ارتش و وزیر امور خارجه پاکستان به کابل پیشنهاد همکاری صادقانه با افغانستان را دادیم و آنها دیدارهایی ثمربخش و موفق با اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی این کشور و دیگر مقام‌های افغان داشتند.
آصف همچنین اظهار داشت: پاکستان شدیداً از بابت پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در مناطق خارج از کنترل در افغانستان که بیش از ۴۰ درصد مناطق این کشور هستند شدیدا نگرانی دارد.
او گفت: بسیاری از حملات تروریستی در ماه‌های اخیر در پاکستان را می‌توان با فعالیت‌های این عناصر که از محل پایگاه‌هایی در افغانستان فعالیت می‌کنند، مرتبط دانست.
وی تاکید کرد: پاکستان به ایفای نقش مثبت خود در ایجاد صلح در منطقه از طریق تدابیر مورد توافق همه بازیگران مربوطه ادامه خواهد داد. ما معتقدیم رویکرد سیاسی در یک فرایند تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها منجر به صلح پایداری به نفع افغانستان و کل منطقه خواهد شد. ما امیدواریم در تلاش‌های احیا شده ما برای ایجاد صلح منطقه‌ای رسانه‌های بین‌المللی به ویژه رسانه‌های امریکایی نقش مثبت ایفا کرده و واقعیت‌های در حال تغییر پاکستان را بازتاب کنند.
در این سفر وزیر امور خارجه پاکستان با هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.