لاوروف با انتقاد از عملکرد نیروهای آیساف در افغانستان: خطر تروریسم افزایش یافته است

- ۲۸ قوس ۱۳۹۱

وزیر خارجه روسیه با اشاره به افزایش خطر تروریسم در افغانستان، عملکرد نیروهای بین‌المللی مستقر در کشور را ضعیف توصیف کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که به ازبکستان سفر کرده در دیدار با عبدالعزیز کاملف، همتای ازبکستانی خود گفت: نیروهای آیساف مستقر در افغانستان در اجرای مأموریت خود ضعیف عمل کرده‌ و در رسیدن به انتظاراتی که شورای امنیت برای آنها تعیین کرده بود، موفق نبوده است.
وی همچنین گفت: در صحبت‌هایمان با کاملف در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله عقب نشینی نیروهای آیساف از افغانستان در سال ۲۰۱۴ نیز صحبت کردیم و به عقیده من کارکرد نیروهای آیساف در افغانستان رضایت‌بخش نبوده است.
لاوروف در ادامه افزود: میزان قاچاق و ورود و خروج مواد مخدر به افغانستان نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده و همانطور که شاهدیم خطر تروریسم بیشتر شده و همسایگان افغانستان در آسیای میانه این مساله را به خوبی احساس می‌کنند.
وزیر خارجه روسیه بر لزوم تلاش گروهی در خارج از مرزهای افغانستان برای حل مشکلات این کشور به ویژه در چارچوب سازمان شانگ‌های و برنامه‌هایش برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.
لاوروف تاکید کرد: در نشست خود درباره نحوه عملکرد فعال‌تر برای کاهش خطرات تروریسم و مساله مواد مخدر در افغانستان نیز گفت‌وکو کردیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.