احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





نشست سری سنا با معاون وزارت خارجه دربارۀ نشست مسقط

گزارشگر:چهار شنبه 3 عقرب 1396 - ۰۲ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3نشست مجلس سنا با معین سیاسی وزارت امور خارجه در مورد نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح در مسقط، سری اعلام شد.
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه در نشست عمومی روز سه‎شنبه (۲ عقرب) مجلس سنا در خصوص نتایج مذاکرات صلح مسقط فراخوانده شده بود؛ اما آقای کرزی از صحبت در حضور رسانه‌ها خودداری کرد.
معین سیاسی وزارت امور خارجه هرچند دلیل این امتناعش را توضیح نداد، ولی گفت که نتایج مذاکرات مسقط را در یک نشست سری با سناتورها شریک می‌سازد.
نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، امریکا و چین، هفته گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد، ولی هیچ گونه جزئیاتی از این نشست منتشر نشد.
پیش از برگزاری نشست مسقط وزارت خارجه افغانستان برگزاری این نشست را صداقت آزمایی پاکستان در انجام تعهدات قبلی اش، خوانده بود.
سناتورها در مورد نشست مسقط نگرانی‌های را در موردی که چرا جزئیات این نشست منتشر نشده است، مطرح می‌کردند.
به گفته آنان، دولت افغانستان چه مسایلی را با پاکستان به توافق رسیده است که نمی‌خواهد آن را با مردم شریک سازد.
دخالت روسیه در جنگ افغانستان وچگونگی موقف افغانستان در برابر این مساله از دیگر سوال‌های بودند که سناتوران از معین سیاسی امور خارجه پرسیدند؛ اما او به این سوال‌ها نیز در حضور رسانه‌ها پاسخ نداد.
اخیراً گزارش‌هایی از کمک پولی دولت روسیه به طالبان مسلح منتشر شده و این مساله نگرانی‌های زیادی را در کشور بر انگیخته است.
شماری اعضای شورای ملی تاکید دارند که دولت افغانستان باید سیاستی را در روابط افغانستان با قدرت‌های بزرگ جهانی در پیش گیرد که هم منفعت کشور به دست آید و هم افغانستان به میدان رقابت های بین المللی تبدیل نگردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.