کامرون در هلمند: نیروهای افغان بالاتر از انتظار عمل کرده ‌اند

- ۰۱ جدی ۱۳۹۱

نخست‌ وزیر انگلیس در سفر به افغانستان برای دیدار با نیروهای انگلیسی پیش از آغاز سال نو میلادی، از اقدامات سربازان کشورش در جنگ افغانستان تقدیر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی افغان بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، عمل کرده‌اند.
وی همچنین اعلام کرد که تصمیم دارد تعداد ۵۲۰۰ تن از نیروهای ارتش انگلیس مستقر در افغانستان را در سال آینده بکاهد.
نخست‌ وزیر انگلیس که در ولایت هلمند به سر می‌برد، اعلام کرد از این امر مطمین است که کاهش تعداد نیروهای انگلیسی مستقر در افغانستان باعث افزایش فعالیت‌های تروریستی در این کشور نمی‌شود.
کامرون افزود: نیروهای امنیتی افغان در انجام وظایف خود به ویژه در خصوص حفاظت از مرزها و مقابله با شبه‌نظامیان خوب عمل کرده‌اند. تصمیم دولت انگلیس خروج نیروهای کشور از افغانستان است. خروج نیروها یک موفقیت بود، نه یک شکست. این تصمیم با دلایل خوب و مناسب نظامی آغاز شده و به واسطه یک روش خوب اتخاذ شده است.
دیوید کامرون تاکید کرد: ما این تصمیم را زمانی اتخاذ کردیم که اطمینان حاصل کردیم افغانستان بار دیگر با مکانی برای تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود و ما به جایگاه اولیه خود بازنمی‌گردیم.
انگلیس دومین کشور اعزام کننده نیرو به افغانستان پس از امریکا محسوب می‌شود. از زمان آغاز جنگ در افغانستان در پی حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، ۴۳۸ نیروی انگلیسی در افغانستان کشته شدند.
باب بروس، فرمانده نیروهای ویژه انگلیس در ولایت هلمند با حمایت از سخنان نخست‌وزیر انگلیس گفت: استانداردهای مربوط به کنترل امنیتی در افغانستان در سال گذشته میلادی افزایش قابل ملاحظه‌یی داشته است اما اقدامات شبه‌نظامیان همچنان در این کشور پابرجاست البته فعالیت‌های این گروه‌ها کمتر شده است.
دیوید کامرون همچنین مبلغ ۲۳۰ میلیون پوند (۳۶۵ میلیون دالر) برای تامین مالی تجهیزات به صورت مازاد برای وزارت دفاع انگلیس در نظر گرفته است.
وی همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص تعداد نیروهای انگلیسی که قرار است در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی در دسامبر سال ۲۰۱۴ باقی بمانند، گرفته نشده اما گفت که اقداماتی برای بازگشت تجهیزات نظامی به انگلیس و انجام اقدامات لجستیکی صورت گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.