نماینده روسیه: حضور کشورهای آسیای مرکزی در نشست افغانستان ضروری است

گزارشگر:شنبه 20 عقرب 1396 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۶

نماینده ویژه رییس‌‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: فرمت مذاکرات ۶ بعلاوه یک که توسط امریکا در مورد افغانستان بیان شده با حضور کشورهای آسیای مرکزی تکمیل می‌شود.
نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: فرمت مذاکرات ۶ به علاوه یک که توسط امریکا در مورد افغانستان بیان شده با حضور کشورهای آسیای مرکزی تکمیل می‌شود.
ضمیر کابل اف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: فرمت مذاکرات mandegar-3۶ بعلاوه یک که توسط امریکا در مورد افغانستان بیان شده باید تکمیل شود.
وی ادامه داد: در فرمت ۶ بعلاوه یک به جز روسیه، امریکا، افغانستان همچنین ایران، پاکستان، هند و چین نیز حضور دارند.
کابل اف افزود: علاقه از سرگیری چنین مذاکراتیتوسط آلیس ولز معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا پیشنهاد گردید.
نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در این زمینه افزود: مسکو این پیشنهاد امریکا را در اوایل ماه سپتمبر سال جاری در نیویورک رد کرد.
کابل اف در ادامه با بیان اینکه روسیه با برگزاری این فرمت مخالف نیست، افزود: مسکو معتقد است که باید در این نشست‌ها کشورهای دیگر منطقه از جمله کشورهای آسیای مرکزی که با افغانستان هم مرز هستند، حضور داشته باشند.
این دیپلمات روس در پایان سخنانش در مورد چشم انداز مذاکرات با معاون وزیر خارجه امریکا گفت: ما آماده ملاقات با نماینده امریکا هستیم و این دیدار می‌تواند قبل از پایان سال جاری برگزار شود.
کابل اف زمان برگزاری این دیدار را به تمایل طرف امریکایی مرتبط دانست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.