زلزله در غرب ایران صدها قربانی برجا گذاشت

گزارشگر:سه شنبه 23 عقرب 1396 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3زلزله‌ای به بزرگی هفت و سه دهم بخش‌های وسیعی از شمال شرقی عراق و غرب ایران را لرزانده و باعث مرگ صدها نفر شده است. مقامات شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه ایران می‌گویند که از زمان وقوع این زمین‌لرزه تاکنون بیش از یکصد پس‌لرزه ثبت شده است. ‌
در کرمانشاه سه روز عزای عمومی اعلام شده است. مدارس کرمانشاه و ایلام امروز (سه‌شنبه ۲۳ آبان) تعطیل اعلام شده است.
فرماندار دالاهو در کرمانشاه اعلام کرده که بعضی روستاها کاملا ویران شده‌اند.
همزمان گزارش شده است که سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، به کرمانشاه رفته است و قرار است حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، هم امروز به کرمانشاه سفر کند.
آمار اعلام شده کشته‌ها در ایران از زمان وقوع زلزله به تدریج درحال افزایش بوده است و در تازه‌ترین گزارشها شبکه خبر ایران می‌گوید تاکنون “۳۴۵ نفر” کشته شده‌‌اند. به گفته همین گزارش نزدیک به بیش از ۶۰۰۰ نفر مجروح نیز ثبت شده است.
از سوی دیگر مقام‌های عراق می‌گویند که حداقل ۶ نفر در آنجا کشته و حداقل ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.
علی مرادی، رییس مرکز لرزه‌نگاری نزدیکترین شهر ایران در محور زمین لرزه را شهر ازگله در شمال سرپل ذهاب در استان کرمانشاه اعلام کرد. مرکز مطالعات زمین‌شناسی آمریکا نیز گفته است که مرکز زلزله که ساعات دیروقت شب گذشته (یکشنبه ۲۱ آبان) به وقت محلی روی داد “ازگله” بوده است. عمق زلزله ۳۳.۹ کیلومتری از سطح زمین اعلام شد.
براساس گزارشها زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب ایران تا ساکنان ساختمان‌های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کرده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد که بیشترین کشته‌ها به سرپل ذهاب و بعد قصر شیرین مربوط می‌شود. علت آمار بالای کشته‌ها در سرپل ذهاب نزدیکی به کانون زلزله است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.