ظاهر قدیر: دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان است

گزارشگر:سه شنبه 23 عقرب 1396 - ۲۳ عقرب ۱۳۹۶

عبدالظاهر قدیر، نمایندۀ مردم ننگرهار در پارلمان می‎گوید که حرف سفیر انگلستان مبنی بر رسمی بودن مرز دیورند میان افغانستان و پاکستان بی‌جا نیست و مردم نباید در این زمینه عصبانی شوند.
mandegar-3آقای قدیر می‌گوید: قدم‌شاه شهیم، رییس پیشین ستاد ارتش کشور در انگلستان سندی را به نام «بدر منجمنت» امضا کرده است که رسمیت مرز دیورند را تأیید می‌کند. او بیان داشت که آقای شهیم این سند را به دستور و اجازۀ محمد اشرف غنی امضا کرده است و پاکستان می‌تواند این مرز را با سیم خاردار بسته کند.
این نمایندۀ مردم ننگرهار که همواره اظهارات واکنش‌برانگیزی داشته است، خاطرنشان ساخت که باید این مسأله بررسی شود.
گفتنی است که ریاست‌جمهوری و رییس پیشین ستاد ارتش افغانستان تا به حال در مورد این اظهارات ظاهر قدیر اظهار نظری نکرده اند. البته در مجلس نماینده‌گان نیز دیدگاه‌ها در مورد خط دیورند یک‌سان نیست و هستند شماری از نماینده‌گان که باور دارند این خط به عنوان مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان است.
ظاهر قدیر در نشست دیروز هم‌چنان از رییس حکومت وحدت ملی بابت مسدود ساختن فرودگاه کابل در زمان سفرهای خارجی‌اش انتقاد کرد و گفت: “محمد اشرف غنی باید برای خود یک فرودگاه شخصی بسازد و فرودگاه کابل را برای شهروندان مسدود نسازد”.
در سوی دیگر، کبرا مصطفوی، نمایندۀ دیگر مجلس، تلاش‌ها برای برگزاری لویه جرگۀ سنتی را نکوهش کرد و گفت که سیاست‌مداران نباید به خاطر منافع شخصی خود کشور را به سوی بحران سوق بدهند.
مصطفوی خاطر نشان کرد: ما در کشور خود جرگۀ مشروع و قانونی داریم و هیچ نیازی برای برگزاری جرگه‌های غیر مشروع دیده نمی‌شود.
او هم‌چنان از سران حکومت وحدت ملی خواست تا به «یکه‌تازی و گروگان‌گیری» کابینه خاتمه بدهد و هر چه زودتر اعضای کابینه و شهردار کابل را به مجلس معرفی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.