نمایشگاه صنایع روستایی در کابل گشایش یافت

گزارشگر:چهار شنبه 24 عقرب 1396 - ۲۳ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3ده‌ها متشبث روستایی از پنج زون کشور که بیشترشان زنان‌اند، تولیدات و صنایع روستاها را در نمایشگاه بازار روستایی به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه روز گذشته در باغ بابر کابل گشایش یافت و برای سه روز ادامه خواهد یافت.
در این نمایشگاه تولیدات و محصولاتی مانند قالین و گلیم، مواد غذایی، ابزار تزئینی، محصولات زراعتی، زیورات، سنگ‌های قیمتی و دیگر فرآورده‌های دستی و صنعتی روستایی‌ها به نمایش گذاشته‌ شده‌اند.
مجیب‌الرحمن کریمی، سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات در مراسم گشایش این نمایشگاه می‌گوید که راه‌اندازی این گونه نمایشگاه‌ها، برای بازاریابی تولیدات روستایی، افزایش کیفیت تولیدات و ایجاد فرصت‌های تجارتی میان متشبثان روستایی و شهری، ارزنده و ثمربخش است.
به گفتۀ سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ متشبث روستایی از ولایت‌های هرات، بلخ، بامیان، پروان و ننگرهار اشتراک کرده‌اند.
او می‌گوید، این وزارت با راه‌اندازی این گونه نمایشگاه‌ها می‌خواهد برای بهبود وضعیت کار و اقتصاد در قریه‌ها کار کند تا سطح معیشت روستاییان، به ویژه زنان بهتر شود.
شماری از متشبثانی که تولیدات‌شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند نیز به سلام‌وطندار می‌گویند، برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها آنان را در زمینۀ بازاریابی برای محصولات‌شان و گسترش تولیدات‌ کمک می‌کند.
برنامۀ ملی انکشاف صنایع روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات از آغاز فعالیتش تاکنون ۱۲۷ نمایشگاه را راه‌اندازی کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.