معاون رییس‌جمهور امریکا از نیروهای افغانستان ستایش کرد

گزارشگر:یک شنبه 28 عقرب 1396 - ۲۷ عقرب ۱۳۹۶

مایک پنس معاون رییس‌جمهور امریکا، از قهرمانی‎ها و جان‎فشانی نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با هراس‎افگنی از جمله گروه‎های داعش، طالبان و القاعده ستایش و قدردانی کرده است.
mandegar-3آقای پنس در دیدار با رییس اجرایی افغانستان، تعهد ایالات متحده را مبنی بر حمایت از حکومت وحدت ملی و استقرار و ثبات در افغانستان تکرار کرده است.
در این دیدار، همچنان روابط منطقه‌یی افغانستان، برگزاری انتخابات شفاف، با اعتبار و سالم، وضعیت اقتصادی، اصلاحات در عرصه‌های مختلف، مبارزه با فساد، نابودسازی پناه‌گاه‌های تروریست‌ها و تلاش‌ها برای مذاکرات صلح به بحث و بررسی گرفته شده است.
رییس اجرایی نیز گفته است که آنان از اعلان استراتیژی جدید حمایت می‌کنند و ما آن را یک فرصت جدید برای افغانستان و منطقه می‌دانیم.
عبدالله عبدالله با اشاره با وضعیت امنیتی با قدردانی از نقش مثبت نیروهای مسلح ایالات متحده گفت: اکنون نیروهای مسلح افغانستان با تحمل قربانی‌ها و دشواری‌های فراوان مسوولیت دفاع مستقلانه از کشور را به عهده‌دارند و برنامه‌های شوم طالبان، القاعده و داعش را در افغانستان ناکام ساخته‌اند.
او با اشاره به حمایت بیرونی و موضوع پناه‌گاه‌های تروریست‌ها گفت: مشکل پناه‌گاه‌های تروریست‌ها هنوز یک مشکل جدی است و امیدواریم پاکستان در برچیدن این پناه‌گاه‌ها همکاری نماید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.