فساد گسترده در اعاشۀ پولیس بدخشان

گزارشگر:دو شنبه 6 قوس 1396 - ۰۵ قوس ۱۳۹۶

هیأت اعزامی مجلس نماینده‌گان به بدخشان از فساد در اعاشۀ پولیس این ولایت خبر می‌دهد.
نظیفه ذکی، نماینده مردم کابل در مجلس نماینده‌گان که در رأس هیأت کمیسیون دفاعی مجلس نماینده‌گان به ولایت بدخشان آمده، می‌گوید که mandegar-3وضعیت اعاشۀ پولیس این ولایت بسیار خراب است
به گفته او، فساد در دستگاه پولیس سبب شده در شماری از ولسوالی‌ها و پاسگاه‌های امنیتی، نیروهای پولیس به دلیل نبود مواد غذایی از حقوق و امکانات شخصی‌شان هزینه کنند. بانو ذکی می‌گوید، در برخی موارد مواد اعاشۀ فاسد به نیروهای امنیتی فرستاده می‌شود.
اما عبدالله ناجی نظری، عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید که دلیل اساسی گسترده‌گی مشکلات پولیس، تمرکز حوالۀ مواد اعاشه‌ در اداره تدارکات ملی است.
به گفتۀ رییس شورای ولایتی بدخشان، قراردادی‌های مواد اعاشه‌یی پولیس از پایتخت تا بدخشان دست‌به‌دست می‌شوند و تا رسیدن به اداره فرماندهی پولیس بدخشان، از آن چیزی باقی نمی‌ماند.
عبدالخالق آقسای، فرمانده پولیس بدخشان نیز می‌گوید که در بخش اکمال به ویژه اعاشۀ نیروهای پولیس مشکلات بسیار زیاد است و بیشتر مواد اعاشه‌یی پولیس از طریق قرضه تأمین می‌شود. به گفته او، برنامه‌های اکمالاتی دو تا سه ماه زمان‌ می‌گیرد و قراردادها در وقت معین آن حواله نمی‌شود.
هیأت بررسی کمیسیون دفاعی مجلس نماینده‌گان که از یک هفته به این‌سو در بدخشان به سر می‌برد، مدعی است که اسناد و مدارک زیادی مبنی بر وجود فساد در روند اجرای اعاشۀ پولیس گردآوری شده و قرار است تا هفتۀ آینده در این مورد با مسؤولان حکومت مرکزی گفت‌وگو کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.