کارگاه علمی برای علمای حوزۀ غرب برگزار شد

- ۰۳ جدی ۱۳۹۱

کارگاه علمی آمرین دارالعلوم‌ها، مدارس دینی و علما در هرات برگزار شد.
در مراسم گشایش این کارگاه اصیل الدین جامی معاون ولایت هرات، دوکتور شفیق صمیم معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف، مولوی عبدالحکیم منیب معین مسلکی حج و اوقاف، بصیر احمد آروین طاهری رییس معارف هرات و شماری از علمای دین اشتراک داشتند.
طاهری گفت که این کارگاه علمی سه روزه برای علمای دین، آمرین دارالعلوم‌ها، مدارس دینی، دارالحفاظ‌ها و امام‌های مساجد ولایت‌های بادغیس، غور، فراه، نیمروز و هرات به ابتکار معینیت تعلیمات اسلامی وزارت معارف و وزارت حج و اوقاف راه اندازی گردیده است.
وی افزود که در این کارگاه بیش از ۱۵۰ نفر اشتراک دارند و قرار است این کارگاه در تمام زون‌ها برگزار گردد.
وی گفت که هدف از این کارگاه بسیج ساختن علما برای آگاهی‌دهی به مردم جهت تأمین امنیت افغانستان، حکومت داری خوب، خروج نیروهای خارجی، جلوگیری از فساد و بی عدالتی، مبارزه با مواد مخدر و رفع خشونت علیه زنان می‌باشد.
همچنان معین تعلیمات اسلامی گفت که در این کارگاه سه روزه از علما در راستای تعلیمات اسلامی، حل معضلات اجتماعی و سیاسی و ناامنی‌ها، حکومت داری خوب و انتقال قدرت مشوره گرفته می شود و اعلامیه‌یی منتشر می‌شود.
وی افزود که اکنون در تمام افغانستان بیش از ۹ صد مدرسه دینی وجود دارد. قبلن حضور زنان در این مدارس کم رنگ بود، اما اکنون بیست درصد شاگردان آن‌ها بانوان اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.