دابینز: گفت‌وگوهای صلح پیشرفتی نمی‌کند

- ۲۱ دلو ۱۳۹۷

mandegarنمایندۀ ویژۀ پیشین امریکا در افغانستان و پاکستان اعلام کرد که اگر طالبان از مواضع این گروه کوتاه نیاید در مذاکرات صلح با این گروه پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.
اخیراً عباس‌ستانکزی رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که از نظر این گروه دولتی در افغانستان وجود ندارد و نیروهای مسلح این کشور نیز باید منحل شوند.
جیمز دابینز نمایندۀ پیشین امریکا در امور افغانستان و پاکستان با اشاره به این موضوع می‌گوید که اگر طالبان از مواضع کنونی این گروه عقب‌نشینی نکند در مذاکرات صلح پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.
او خاطرنشان کرد که امریکا برای تأمین صلح در افغانستان تلاش می‌کند به همین دلیل از طالبان خواسته که به مذاکره با دولت این کشور حاضر شود.
این کارشناس ارشد امریکایی و عضو اندیشکدۀ «ریند کورپریشن» اظهار داشت: برای تأمین صلح در افغانستان نیاز به مصالحۀ سیاسی و عزم قاطع طرف‌های درگیر است.
دابینز می‌گوید: امریکا تا زمانی به کمک‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی با افغانستان ادامه می‌دهد که صلح در این کشور برقرار شود.
این در حالی است که طالبان از مذاکره با دولت افغانستان خودداری می‌کنند و به جای آن خواستار مذاکره با احزاب سیاسی این کشور است.
زلمی ‌خلیل‌زاد نمایندۀ ویژه امریکا نیز پس مذاکرات اخیر در قطر گفته بود که طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست و دولت این کشور را غیرمشروع می‌دانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.