اعلامیۀ بنیاد شهـید مسعود در رابطه با بیت‌المقدس

گزارشگر:شنبه 18 قوس 1396 - ۱۷ قوس ۱۳۹۶

بیت‌المقدس برای همۀ ادیان آسمانى‌که ریشۀ مشترک ابراهیمی دارند، مکان مقدس است؛ از این رو قرن‌هاست که نماد همگرایی و همزیستی ادیان الهی محسوب می‌گردد. تصمیم یک‌جانبه، سیاسی، پرتناقض و تحمیلی آقای ترامپ رییس جمهوری ایالات متحدۀ آمریکا مبنی بر هدیه دادن بیت mandegar-3المقدس به اسرائیل از هر نقطه نظری که بسنجیم، نه عملی است و نه هـم منطقى. چون بن‌بست تاریخی صلح را در خاورمیانه، به شدت پیچیده‌تر و فضاى عمومى را براى هـمه خطرناک‌‌تر می‌سازد. گذشته از این‌که رهبران جهان اسلام در چه وضعیتِ نابسامانی بسر می‌برند، و اما واقعیت امروزی این است که ملت‌های مسلمان، وجدان جهـانى، احساسات انسانی، نهادهای بین‌المللی، روابط عمومی، قدرت های نرم و ده‌ها پدیدۀ نوظهور پیوسته، هـمه یکسان اجازه نمی‌دهند که باور یک امت بزرگ جهانی و حق یک ملتی که سراسر عمر چندین نسل آن در مبارزه و مقاومت براى حقش سپرى شده است، قربانی هدیه دادن و هدیه گرفتن دو رفیق شفیق، در مغایرت کامل در برابر همۀ اصول و میثاق های پذیرفته شدۀ بین‌المللی و تعهدات جهانی گردد.
روی هم‌رفته نفس خود اعلام و تصمیم بر اجرایى ساختن آن، جنگ ادیان، تمدن‌ها و تقابل کشورها، بازی‌های خونین را مشتعل‌تر و میزان بی‌ثباتی را به شدت بالا خواهد برد. مسجدالاقصى در بیت‌المقدس به عنوان اولین قبلۀ اسلام، جایگاه حیثیتى برای همۀ مسلمانان جهان دارد. مسوولیت جمعى نهادهای جهـانى است تا بخاطر حفظ اعتبار نورم هـاى بین المللى و حفظ نظم جهان از به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل جلوگیری نمایند و اجازه ندهند با اتخاذ چنین سیاست‌هـا، ساحۀ مانور خشونت، افراطی‌گرایی و تروریزم بیش از این وسعت پیدا کند و انسانیت قربانى آن گردد.
به نیابت از بنیاد شهید احمدشاه مسعود ضمن محکوم کردن اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، خواستار هرچه عاجل‌تر تصمیم و اجماع جهانی در امر تحقق صلح در منطقه می‌باشیم.

احمدولی مسعود،
رییس عمومی بنیاد شهید مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.