اعضای مجلس: منسوبانِ گارنیزیون کابل بدتر از مجرمان برخورد می‌کنند

گزارشگر:روح‌الله بهزاد/ یک شنبه 26 قوس 1396 - ۲۵ قوس ۱۳۹۶

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان می‌گویند که روند جمع‌آوری سلاح‌ها و موترهای غیر قانونی و سفیدکاری موترهای شیشه سیاه موجبِ «بی‌احترامی و بی‌عزتی» اعضای مجلس نماینده‌گان شده است.

mandegar-3آنان که در نشست عمومی دیروز ۲۵ قوس صحبت می‌کردند، هم‌چنان مدعی اند که درخواست آنان از حکومت برای توزیع پلیت به اعضای مجلس نماینده‌گان از سوی مقام‌های حکومتی نادیده گرفته شده است.
به گفتۀ آنان، منسوبانِ گارنیزیون کابل هنگام دور کردن فلم‌های سیاه از وسایط و بررسی کارت سلاح‌شان، با آنان برخورد خشن و غیر اصولی کرده اند.
انجنیر محمد عالم قرار، یکی دیگر از اعضای مجلس گفت: «اقدام اخیر گارنیزیون کابل باعث بی‌عزتی بعضی وکلا شده است».
آقای قرار می‌افزاید: باید جلو موتر و سلاح گرفته شود، اما نه به این شکل و نیروهای امنیتی در کارتۀ پروان کابل به شمول آقای من، ۱۵ وکیل را متوقف کرده از آن هم تجاوز کرده اند و نمبر پلیت و جواز سیرمان را پرسیده اند».
صادقی‌زاده نیلی، عضو دیگر مجلس می‌گوید که «جای تأسف است برای کسانی که دیروز ما رأی دادیم، امروز به دستور آنان به ما توهین صورت می‌گیرد.
آقای نیلی افزود که منسوبان گارنیزیون کابل هنگام دور کردن فلم‌های سیاه از وسایط آنان، به گونه‌یی برخورد می‌کند که با یک مجرم برخورد نمی‌شود.
در سوی دیگر، علی اکبر هاشمی، عضو دیگر مجلس نیز گفت: «اگر وزیران با نماینده‌گان خصومت شخصی دارند، بهتر است تا آنان را در جای دیگر ایستاد کنند، نه این‌که آنان را در روی سرک بی‌آبرو سازند».
آقای هاشمی به این باور است که توهین به نماینده‌گان مجلس، توهین به تمامی مردم افغانستان خواند است. به گفتۀ او: این عملکرد گارنیزیون به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
انجنیر صاحب خان، نمایندۀ دیگر مجلس می‌گوید که منسوبانِ گارنیزیون کابل از حرف‌های رکیک و زشت با وجود دانستن این‌که آنان عضو مجلس اند استفاده می‌کند.
نفیسه عظیمی، عضو دیگر مجلس نیز گفت: «گارنیزیون کابل هنگام دور کردن فلم‌های سیاه از وسایط نماینده‌گان و بررسی کارت سلاح‌های آنان، دوگانه برخورد می‌کنند و برخی از آنان را با استفاده از حرف‌های بی‌مورد، توهین و تحقیر می‌کنند».
خانم عظیمی افزود که برعکس در برابر برخی از وکلا از ادبیات نرم کار می‌گیرند و حتا شیشه‌های آنان را پاک نمی‌کند. او تأکید کرد که نماینده‌گان به هیچ‌وجه برخورد دوگانه با خود را نمی‌پذیرند.
در همین حال، برخی از نماینده‌گان از اقدام گارنیزیون کابل استقبال کرده می‌گویند که برخی وکلا با حمل و سلاح، بیش از حد چهره نظامی را به شهر داده و وحشت ایجاد کرده اند.
انجنیر ذکریا ذکریا، عضو مجلس گفت که حکومت با تطبیق مادۀ هفتم قانون اساسی بهترین اقدام را برای آوردن آرامش دوباره به شهر روی دست گرفته است.
آقای ذکریا افزود که برخی از وکلا تسلیحات بیش از حد و تفنگ‌های بیش از حد را با خود حمل می‌کنند که سیمای جنگی را به شهر داده است. او اضافه کرد: «این تعداد نماینده‌گان بیش از تروریستان چهرۀ شهر را نظامی ساخته و مردم را نگران ساخته است».
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نیز در جمع‌بندی مجلس گفت که پارلمان مکتوبی را برای بررسی کارت سلاح‌های نماینده‌گان و دور ساختن فلم‌های سیاه از وسایط آنان به وزارت امور داخله فرستاده است و قرار است این کار تحت نظر هیأت خاصی صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.